Kau Kunci Cintaku di Namsan Tower?

Wednesday, March 14, 2012

Assalamualaikum semua.

Kau kunci cintaku di Namsan Tower? Pe main-main kunci-kunci ni? Haha. Korang pernah tahu tak pasal Namsan Tower? Ha. Ni salah satu landmark juga ni kat Seoul. Biasanya traveller atau tourist naik tower ni sebab nak tengok pemandangan yang cantik di sekitar bandar Seoul. Korang boleh naik cable car kot nak pergi tower ni.


Ni lah Namsan Tower yang aku dok sebut-sebut dari tadi.


View from Namsan Tower during sunset. So breathtaaking!

Tapi apa yang aku nak highlight kat sini, ada lagi satu attraction. Kalau nak tahu, thousand of love padlocks can be seen tergantung dekat pagar di sekitar base level kat tower ni. Mengunci cinta adalah adat bagi beberapa budaya sebenarnya di mana love birds would lock their padlocks kat public areas and throw away the key kononnya simbolik yang percintaan mereka akan dikunci buat selama-lamanya.


During winter time!

Pernah nampak tak AWAN DANIA buat scene kat sini?


Siap buat password bagai. Macam-macam bentuk kunci ada.


Foreigner pun leave their mark juga.


Tiles of love.

Ada satu rancangan realiti show kat korea nama dia WE GOT MARRIED pasangan Nikhun 2 pm dan Victoria f(x). Dia orang pernah lah buat benda yang sama. Sebab ada sesetengah peminat fanatik, kunci tu hilang. So Nickhun sedih gila dah dia pasang love padlock yang baru

Besar punya padlock. Ni kunci grill ko tahu. Peminat dah tak leh buka dah lepas ni. Ahaha

Sememangnya cinta memang kekal tapi bukan selagi korang lock cinta korang kat Namsan Tower tu korang akan bersama buat selamanya. Sebab tak ada apa yang dapat pisahkan dua orang insan melainkan kematian. Walaweyh ingat apa yang aku cakap ni. Tapi kan aku pun nak try buat benda ni lah. Saja-saja je just for fun. Ntah bila la dapat pergi sini. Ntah-ntah aku nak kunci cinta, partner aku pula tak nak.

  Duit beli padlock makan ABC lagi bagus

Bukan apa, aku cuma ada feeling yang partner aku akan cakap macam tu SEBAB biasanya feeling aku selalu betul. Haha.



You Might Also Like

0 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO