Tanda Tanda Bila Lelaki Suka Kita Dalam Diam

Tuesday, April 26, 2016

Assalamualaikum.


Sekarang ni musim hujan. Alhamdullilah.

Masa awal semester ni, aku buzy gila sebab kena paksa masuk satu competition ni sebabnya dia amik sebagai markah studio. Aku serius stress. Tak tahu pulak kena pulun sampai top 5. Banyak stage competition ni dan penat gila. Alhamdulillah lah dapat top 5 kan. 

Aku tahu ramai suka dengan tajuk entri kita pada kali ini. Kan. Lelaki ni kompleks sikit. Betul tak. Tapi tak boleh lawan perempuan punya kompleks. Jauh gila tertinggal belakang kekompleksannnya. Ahahha. Bahasa apa yang aku pakai ni. Bila kita kawan dengan lelaki ada certain-certain sign yang kau rasa dia ni macam suka kat kau. Tapi kau ragu-ragu. Eh ke kau je yang perasan ni Jah kan. Hah mari kita kongsi. Aku dapat tahu pun dari member lelaki. Betul atau tak aku tak sure. Tapi sebabkan depa semua lelaki aku percaya ja lah kan. 


 Tanda Tanda Bila Lelaki Suka Kita Dalam Diam


1

Aku nak tanya korang la kalau korang suka kat satu benda tu kan, korang akan pandang je benda tu kan. Itu memang lumrah sebab kita akan suka pandang benda yang kita suka. Kalau kita ni memang stok stok nerd atau pemalu gila-gila, usaha terkhir yang boleh kita buat dengan memerhatikan orang yang kita suka dari jauh je. Hah kan. Ehehe. Alah aku tahu korang selalu usha crush korang kan. Kalau korang perasan ada lelaki asyik pandang-pandang korang dia ada dua kemungkinan. Satu dia suka kat korang dan lagi satu dia tak puas hati dengan korang. Ahaha. Tapi biasanya bila kantoi dia pandang kita dia akan menggelabah dan pandang tempat lain dan  bila kita tegur dia, dia akan melenting lalu cakap kita ni perasan haa.


2

Lelaki yang suka kita ni biasanya akan sedaya upaya untuk jauhkan korang untuk bercakap dengan lelaki lain.  Contoh, korang beriya bergurau senda dan berketawa kecil dengan lelaki lain tiba-tiba dia pasti akan datang menyampuk sebab dah tak tahan sangat dengan scene yang dia nampak. Otherwise dia ajak lelaki yang borak dengan korang tu pergi tempat lain. Jealous katanya.


3

Member aku cakap, bila dia orang suka dekat perempuan, dia orang akan layan kasar-kasar. Dia akan buli korang gila-gila. Dengan cara ni je dia anggap yang dia boleh rapat dengan korang. Contohnya dia selalu habiskan makanan korang. Alah korang pun bengang then bagi jelingan tajam. Padahal dia excited tengok kau marah. Comel katanya. Ahaha. So kalau ada lelaki yang selalu buli korang mungkin dia lah orangnya. Tapikan kalau ada budak lelaki lain buli korang, dia akan protect korang gila-gila. Hah.

Suka membuli.


4

Kalau korang ada masalah, dia akan selalu ada untuk tolong korang.  Dia sanggup buat apa saja. Even barang yang dia sayang orang lain memang tak boleh nak sentuh langsung jangan harap tapi kalau korang mintak mesti dapat. Kalau korang ada masalah, dia sentiasa akan mendengar. Loyal listener gituw. Tak payah jumpa kaunselor.

5

Bila korang bercerita tentang lelaki lain, let say kau terjatuh cinta dekat abang jual air mangga kat hujung simpang, dia akan dengar je. Tak akan bagi respond. Ataupun ada classmate korang yang nak try jadi boifriend korang, jangan harap dia nak sokong. Mesti dia akan buruk-burukkan lelaki tu.


6

Bila korang hilang dari mata dia kat kelas ataupun office, dia mesti tercari-cari korang kat mana. Tak pun dia gigih tanya kawan-kawan korang sebab nak tahu kedudukan korang. Sweetkan.


7

Disebabkan korang berdua ni berkawan, memang dah selalu lah korang ni saling kutuk - mengutuk depan-depan. Tapi dia akan jadi sangat marah kalau korang kutuk dia depan lelaki lain. Dia akan diam dan akan bagi jelingan tajam. Tak pun satu hari dia tak cakap dengan korang. Yelah mana taknya, kena kutuk dengan crush sendiri kot.


8

Bila korang balik sekolah atau office sama-sama, bila satu point yang korang akan berhenti sebab laluan rumah masing-masing yang berbeza, dia mesti akan tengok korang balik dari jauh. Yes this is a fact kalau dia betul-betul suka kat korang. Dalam manga banyak scene macam ni. Ahaha

Dalam hujann..


9

So far tanda tanda yang aku rasa win bila kawan-kawan dia ejek korang berdua dan kita beriya deny benda tu. Tak akan lah ada pape kan. Tapi lelaki tu boleh buat rilek je dan selamba macam tak ada apa-apa yang berlaku. Tak pun pipi dia merah dan menggelabah terus nak pergi toilet.


10

Try nak buat lawak, supaya korang ketawa, tapi tak kelakar langsung..=="


11

Selalu buat benda-benda yang bodoh sikit contohnya tertolak air atas meja ataupun bila korang pandang dia orang dia akan terbatuk-batuk then minum air.


12

Dan akhir sekali, bila dah terkantoi dia suka korang mungkin bocor dari kawan-kawan ataupun kau terbaca diari dia, dia akan seboleh bolehnya mengelak dari jumpa korang. Bila bertembung dekat hallway, dia cepat cepat u-turn. Bila berdepan korang dia akan diam seribu bahasa. Tapi kan kalau lelaki yang gentle tu dia rilek je.


Kalau tak ada tanda tu, tunggu je. Kawan je dengan semua orang.


So conclusionnya, jika korang come across with all these signs, itu bermakna probability untuk lelaki suka korang adalah tinggi. Tapi bila tengok apa yang aku listkan ni, ada juga sign yang perempuan buat kalau suka kat lelaki. So more or less lebih kurang samalah. Lelaki, kalau korang suka kat perempuan cakaplah. Kalau korang confess dekad depan memang dah tiada gunanya. Goodluck kalian.



You Might Also Like

62 comments

  1. eh eh. mana tahu point nombor 3?. Point itu adalah sangat betul sekali. wakaka

    ReplyDelete
  2. Kay pun come across most of the signs that you listed. I felt so happy right now. Hopefully dia confess kat Kay. Looking forward..<3 <3
    thumbs up for your entry..!

    ReplyDelete
  3. Lin setuju sangat. some of the signs you listed i come across already. Hopefully he'll confess to me soon!
    love your entry!

    ReplyDelete
  4. agagaga. nasib baik aku jenis yang cool. Kena gentlemnt lah sikit.

    ReplyDelete
  5. Kalau kita yang terpandang dia.. kebetulan dia pun pandang kita??
    Kalau dalam kuliah tak bertegur langsung,bila luar kuliah dia tegur??
    Cuma 'hai (nma kita)' camna pula??
    2 3 kali jumpa kat luar kuliah, ayat yg sma..dia senyum je kat kwn kita..kat kita dia 'hai ( nama kta)' sambil angkat tgn kat kita??camna plak tu?? Boleh bg jwapan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa bila awak pandang dia, bila dia perasan d still pandang awak ke atau pun dia toleh? kalau dia toleh mungkin dia suka awak tinggi. Tapi akalu d still pandang maksudnya ada bnyak. kalau dalam kuliah mesti lah dia tak tegur sebab dia fokus. ahahahahahahha. yang last tu kan.. dia selesa untuk berkawan dengan anda..:)) nak tahu lebih kena rapat dengan dia..

      Delete
  6. Macam mana pulak kalau terjumpa kat area public transport then dia pandang2 n sometimes suka ikut laluan yg sama sy guna..mula2 tak perasan dah lama2 baru rasa dia selalu buat mcm tu kalau terjumpa. Tp paling tak bestnya tak pernah tegur or senyum sbb malu punya pasal. Btl ke tu tnd dia suka atau mmg saja je..sbb hati ni mcm dah terpaut. Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. you know what, rsnya d ada desire nak kawan dengan awak. why not awak start dulu. Awak tegur dia. If you never try, you'll never know kan. So start dulu. Ala tegur tegur biasa je. Goodluck.

      Delete
    2. Keberanian nak tegur tak ada sbb jenis yg susah nak tegur nak2 lagi lelaki. Fuhhh kdg jmp just pandang dan hal yg sama berulang. Tp tu la perempuan ni mudah sgt cepat perasan dan akhirnya kecewa sendiri sbb apa yg diharap tak menjadi. Nak try tu boleh tp masih lg dalam mindset "lelaki kena start dulu."

      Delete
  7. Kekasih saya xpernah lyg sy baik.Klu jumpa jer mesti dea pntg tgok sy duk diam..Ad jer bnde dea nk kne kn saya.klu dalm sari tu sy ngajuk ng dea.X bls mcj dea.Selagi tu la dea kacau..Sy nim hari2 kne buli ng dea.Tp dea lah org yg sy syg.Xde dea sunyi ase.Sb xley nk gduh ng dea.

    ReplyDelete
  8. Macam mana pula klu kita nk tahu dia dh tahu kita suka dia ? Sbb saya ade suka someone nie and then kwn2 saya xd3 la ejek2 tpi dia sllu pndng and kwn dia pun mcm plik and kdng2 kwn dia pun sllu gak pndng saya . So maybe tu sbb apa ? Benci ke dh tahu ke apa ? ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada satu probability. Ada benda yang dia orang berborak yang menjadikan awak sebagai subject. Pasal apa? Kita tak tahu. Sebab lelaki ni memang pandai simpan rahsia antara mereka.

      Delete
  9. Sy ad crush. Hes my bestfriend. Stiap hari kami borak,jalan2 pn skali. Klau classmate sy cari dia, msti akn tnya sy . Sjk dia thu yg sy sukakn dia. Kami xrpat mcm dulu. Kadang2 hes so means. Kdg2 dia lyan sy baik sgt2. He confused me. Klau depan kwn2 sy, cara dia cakap dgn sy beza sgt, kdg sy rsa kurang ajr. Tp klau sy dgn dia bdua, dia ckap elok2 je. Pragai dia ni mcm dh benci sy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm. Lelaki ni ego. Tapi kalau dia still layan awak dengan baik, itu tak bermaksud benci. Mungkin dia jadi sangat mean dekat awak sebab dia nak awak supaya suka dia sebagai kawan. Dia nak awak buangkan perasaan suka kat dia. Dia hanya nak berkawan. But you know what, selagi dia belum ada gf why not try impress dia. Mana tahu nanti dia tersuka tanpa sengaja ke..:P

      Delete
  10. Ada crush saya ni..saya selalu pandang dia and then selalu jugak terperasan dia pndang saya..tpi saya ni sekolah agama so tak kwan ngn lelaki..crush saya ni pulak mcm tkde perasaan . Always happy je.. so cmne nk tau?

    ReplyDelete
  11. Hahahah..point ke 2 ngan 3 mmg betol jadi . rupenye kitorg suke same suke dr zmn skolah lagi .πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ . Never imagine that he will like me but who knows .

    ReplyDelete
  12. point 3 mmg btul sngat dh la tu..sbb dulu dy rajin kacau sya..masa skolah dy pling suka tarik tudung ngan pijak kasut sya..kalau boleh tiap2 hari dy kacau..pntang nmpk sya dok sorang2..last2 masa gi kl ikut lawatan skolah..dy confess kat sya kata dy suka sya dh 4 thn..hee..alhamdulillah smpai skarang sya still ngan dy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Congrates.. semoga hubungan awak berdua hingga ke jinjang pelamin 😊

      Delete
  13. Rmainyer yg ckp no3 tu menjadi...tpi mmg btul menjadi...terbaik

    ReplyDelete
  14. Saya pun adalah suka sorg ni. Classmate n selalu la jumpa dia kat court. Saya tak tau la dia suka saya gak ke tak. Tapi housemate saya ada ckp dia selalu tgk saya bila saya tgh buat sesuatu atau kat court mmg tak lps dia tgk saya. Ada satu hari tu, saya tertgkp dia tgk saya n dia lari pastu. Saya malu la nk confess yg saya suka dia dh lama sbb takut dia tak suka saya. Malu kang. Hahahahah. Lagi satu saya tanak confess sbb ada sorg perempuan ni yg selalu discandalkan dgn dia tapi dia ckp dia ngan perempuan tu takde pape pun. Hahhaha. Entah la nak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat dia suka kat awak. Kalau tak suka dia takkan langsung nak heran nak explain kat awak yg dia dengan prempun yg discandalkan tu tak ada apa2

      Delete
  15. Sy tak tahu knp tapi bila sy tdk ada d klas selama 2-3 hari, dn kebetulan pd hari sabtu saya ternmpk dia,, dia ternampak saya.. smsa di pusat beli belah... apakah maknanya ini? boleh cik jelaskan kpda sy .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bgi saya situasi ni hanya kebetulan dan tak memberi maksud apa2. ^^

      Delete
  16. Macam mana pula kalau kt class ,kwn2 dia selalu ejek kita dua org bila kitaorg sembang then dia selalu kacau saya masa cikgu tk da , pastu selalu rampas barang saya then bila saya sembang dgn laki lain dia macam suruh laki tu tolong dia buat kerja pastu bila saya kt mall terserempak dgn dia pastu dua dua tengok kt tempat lain??

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ada something yang dia orang cerita pasal awak. Tak tahu sama ada pasal perasaan dia ataupun ada benda lain yang mereka berdua je tahu. Lelaki ni penyimpan rahsia yang baik.

      Delete
  17. Hai,nak tanye pendapat
    ade sorang classmates ni dia pendiam and pemalu. Ok..kisah saya ni pada awalnya dia tiba2 kirim Salam Kat saya Dan bila saya mintak tolong settlekan prob subjek Kat gp Ws dia yg tolong(kiteorg tak prnh brborak f2f) .dulu dia prnh ckp yg dia dah ade gf tp Kwan dia ckp dia takde gf ..im so 'pelik' with him . And lately ni kwn2 dia slalu ejek dia ngan saya and ade jugak kwn dia Kate dia suka saya tp cara dia kekadang kasar kekadang ok .dia juga prnh bergurau yg dia nak masuk meminang saya . So saya nak tanye pendapat sis ..dia suka saya ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. in my opinion, probability untuk dia suka pada awak agak tinggi. Kadang-kadang tak semua apa yang lelaki cakap tu gurau sebab ego lelaki ni agak tinggi..:))

      Delete
  18. mcm mana kalau dia Tu jenis pemalu and pendiam . awal2 dlu dia ttibe kirin Salam Kat saya dan kiteorg just brborak dlm Ws je and lately Ni kwn dia suka ejek saya ngan dia ..kalau nak ckp dia suka saya mcm tak sbb dia bknnya lyn saya special pun .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha. apa awak pancing dia tanya dia ada tak perempuan yang dia suka. Kalau dia macam menggelabah tu dia suka awak la tu.

      Delete
  19. Saye ad ske someone ny n kdg² sye trpndg dy msty dy akn pndg sye n then dy pdg² kdg² senyum kdg² just usha her..hihih..sye penah lalu dpn kls dy slalu minx id sye tp dy x minx pon id kwn sye n mse last sch dy usha² syer jd btol ker dy ske kt sye

    ReplyDelete
  20. Sy punya mslh ni len cket. Sbb yg sy syak suka kt sy tu lelaki yg agak lembut(mulut laser). Dia ni mcm mna ntah sy nk describe tanda2 tu, tpi stiap kali sy pndg dia dlm kls(jarang-jarang jer sy tgk dia) msti wktu tu dia pun pandang sy jgk... Or maybe kebetulan je kut? N ada satu hari ni, dia moody semacam jer, bila msuk kls ai tu dia tutup pintu kuat2, terkejut giler sy ni haa sampai terangkat bahu, dia jdi x byk cakap walaupun dia jnis byk cakap n happy2 camtu.. But before that happened, kitorang ad grup discussion (sy satu group ngan dia)n sy selalu layan n borak2 sambil gelak2 ngan sorang member grup lelaki sy ni, sy siap tunjuk gambar kenangan dulu2 kt member grup sy ni, dia pun cbuk je nk tgk jgk, tpi sy alihkan phone sy tu x nak bgi dia tgk(kang x psl2 dia syak kitorang ad something plak),tpi dia nmpk ok je cakap2 ngan sy..Cuma btul2 lps discussion tu yg dia jdi mcm org len.. Tolong bgi opinion,, agaknya perasaan sy je kuttt, kan2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki ni .. even lembut, dia masih lagi seorang lelaki, awak kena ingat tu. Mungkin boleh jadi kebetulan dalam kes awak ni tapi kadang2 boleh jadi betul. Apa kata awak keep goin buat benda2 yang macam tu supaya nak tengok yang dia betul betul jealous ke tak..:D

      Delete
  21. saya ade suka dekat sorg laki ni.kawan kawan ramai tahu yg saya suka dia sampai ade yg ejek saya dgn dia bercinta. bila dgn saya dia lain sikit. dia ni pendiam pastu pemalu.nak kata selalu ws tu tak. kitaorg just ws bila ade benda penting je. dia ade masukkan gmbr berdua dgn saya caption pun sweet haha tapi dia tu jenis yg tak ade perasaan pastu pendiam yg saya ni pun pendiam dan pemalu.bila tgok cara dia, saya rasa macam dia suka dekat saya tapi tak tahulah kalau saya ni perasan ^^. tapi kawan saya ckp dia suka saya tapi saya tak percaya.kalau lepak sama kawan kawan mesti kenakan saya dgn dia. dia just senyum je.kalau ade dia saya diam je tak tahu nk cakap ape.mungkin perasaan suka tu tinggi sampai saya malu nk cakap dgn dia.dia pun jenis tak tunjuk perasaan suka dekat seseorang. agak agak ade ke harapan yg dia suka saya?

    ReplyDelete
  22. @syafiqah Azmi ,nk tanye sikit .Dari point yg awk buat tu memang Ade betolnye .tapikn kalau si dia tu suka kita ,kita pon ckp kita suka Dia ,why must sidia tu menjauhkn diri dia Dari jmpa kita? Knape msti menyakitkn hati kita?,knape msti buat kita nangis buat kita bersalah dekat dia ,takut takut kita Ade buat salah Kat dia .klau sayang ,knape msti buat kita can gini? Adudu sedih ahh giniπŸ˜”πŸ˜­

    ReplyDelete
  23. @syafiqah Azmi .akk sye nk tanye akk sikit ni .jdi sblom sye tanye baik saye cerita sikit .mase 2014-2016 saye Ade perasan sidia ni dia slalu senyum Kat saye ,asl jumpa snyum x pernah miss,DRI segi dia ckp ngn saye , dia pndang saye ,sye mmg dh tau dia suka saya then mase sye cuti SK 2016 tu saye chat dia sye britau dia sye suka dia ,then dia just bace je x reply ..so sye tulis lagi' x pela klau x suka sye,sye x kn suka awk dh LPs ni' , then dia bls ' eh jngn LA macm tu ' then sejak hari tu smpai skrg dia masam je ngn sye ,klau jmpa pon dia x snyum pon just pndang je sye .knape ea? Dia berubah cm tu? Knape msti buat sye nangis?knape msti buat saye risau ? Knape dia buat saya terseksa? Kalau sayang knape buat cm gini aduhhai sedih argh gini ����

    ReplyDelete
  24. Kalau laki tu dgn kwn² dia tegur pstu bila tiba kat kita dia jd diam . Tp bila kwn dia takda , dia jd byk ckp dgn kita . Mcmmana tu ?

    ReplyDelete
  25. Banyak kali jugak berlaku kat sy. Most of the times, he'd stay his eyes on me and bagi pandangan kosong kat sy. But one time, when i caught him looking at me, and dia still pandang sy tp sy perasan muka dia merah. And then entah knp, dia bukak balik cerita yg termati 30 mins sebelum tu

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  27. Macam mne klo dye ego...dn x nk luahkn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ego kita nak buat apa. Takkan kita nak push dia pulak kan..? Unless kalau awak ada perasaan kat dia, awak try confess dulu. Mana tahu lepas tu dia rasa nak accept confession awak tu.

      Delete
  28. Asalamualikum,em pandainya akak ni,em well betul la tu apa yg diceritakan.Saya pon ada la sifat2 seperti ni,suka secara senyap2 sampai sekarang tkmampu tarik perhatian dia,bila kenai dia lupanya birthday sama. 29/3.nampak macam jodoh,but dia tak pernah jatuh hati dengan saya.em sedih kan,tapi satu hari nanti insyallah,akan ada jodoh pada waktu ditakdirkan.k bye..

    ReplyDelete
  29. Asalamualaikum,wah btul la tu apa yg di ceritakan,well saya pon ada menaruh hati kat seseorang secara senyap2 but,tkmampu pikat hati dia,saya mula kenai dia sejak form 3 sampai sekarang .Dia punya birthday sama dgn kita.Sweet kan,but dia tk tertarik lansung dgn saya.Haha,sedih but jodoh itu di tangan Allah,saya sentiasa doa diberi jdoh seperti dia.em,tkpa doa kan saya tabahkan hati dan dipermudahkan urusan untk SPM 2017.This time to study hard now..insyallah.btul kak,kak ni pandai ambik tau pasai lelaki ha,kantoi2.πŸ˜‚k bye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahh dah ada supporter dari lelaki, so content blog akak ni valid la kan?.. ahhahaha
      Btw semua tu jodoh. Ada jodoh adalah. Kita serahkan pada yang Maha Esa. Goodluck SPM^^

      Delete
  30. Hi. Sye just nak tanya. Kalau laki tu dia mcm loya buruk. Dia dgn geng2 dia suka kacau saya. Ketuk2 meja saya. Pastu bila saya nk tanya dia soalan(well dia mmg pandai) dia selalu duduk dekat2 ngan saya kalau nak ajar saya. Pastu masa saya tngh buat soalan yang dia ajar, dia selalu pandang saya. Pastu ada suatu hari tu, saya cakap kt dia yg saya suka artis korea lelaki(beast) pastu saya tunjuklah gambar artis tu. Pastu dia tanya saya saya suka type lelaki mcm mne. Pastu keesokan hrinya dia potong rambut style korea(mcm rambut gu jun pyo dlm boys over flower). Kwn2 dia pun selalu usha2 saya dan cakap pasal sye. So, apakah ini tanda2 dia suka saya?? (Ecehh hahah)

    ReplyDelete
  31. Hi...saya ada jugalah mengalami tanda seperti no.8 tu. Dia adalah adik kepada kawan saya. Setiap kali berjumpa mesti dia melemparkan senyuman manis dia kat saya. Kalau kami dah berpisah jauh mesti dia akan pandang balik dekat saya sambil tersenyum. Apakah maksud tu? Adakah dia ada hati dekat saya atau anggap saya sebagai kawan jer?

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO