KAU APRIL FOOL KAN AKU?

Sunday, April 01, 2012

Assalamualaikum semua.

Selamat datang April. Aku suka bulan April dan aku tak tau kenapa dan mengapa. Pehal ayat aku semacam ayam je..==
 APRIL FOOL??#e%$!^^&*
Pe bende tuh? By the way, as a muslim and Islam kita tak sepatutnya buat April Fool. It's kind of shit. Jangan marah aku. That's true.







Dr. Yusuf al-Qardawi menyebut :
Menipu adalah satu sifat yang buruk. Ia tidak layak diamalkan oleh manusia yang berakhlak dan beriman. Bahkan ia adalah satu petanda kemunafikan. Ini kerana Rasulullah SAW bersabda : Orang munafik mempunyai tiga ciri : Dia menipu, tidak menepati janji, dan tidak menunaikan amanah. [HR al-Bukhari dan Muslim]






Oleh kerana itu, menipu adalah dilarang dalam apa bentuk pun. Sambutan April Fool adalah dilarang kerana 4 sebab 
 Larangan menipu yang sudah termaktub di dalam al-Quran dan as-Sunnah.
Kesedihan dan ketakutan yang tidak berasas (yang disebabkan penipuan itu) yang mungkin boleh menimpa seseorang mahupun kesemua ahli keluarganya walaupun hanya untuk satu jam.
Pengkhianatan ke atas kepercayaan yang diberikan.






Meniru budaya buruk yang bukan milik kita, iaitu penipuan.
Hah. See. Tu yang aku cuba sampaikan dekat korang. Thanks for the info Atimm..=))
April Fool jelas bertentangan dengan ajaran Islam yang menuntut umat Islam sentiasa bersifat jujur. Jangan nak ayam-ayam kan orang lepas ni okeh.


Cyes doe time tu silau! Skema kot aku pakai kasut pergi pantai..^^"


Aku rindu oh dengan budak-budak rumah sewa aku masa aku semester 2. Maybe mereka tak tahu tapi apa yang aku nak sampaikan, aku cyes appreciated hubungan kita yang terjalin sebagai housemate for six months.Dari kiri gambar yang first, Aet, aku, Zira, Yan, Kema dan Mira. Semua budak perdagangan. 4 orang accountancy dan 2 orang budak marketing. Aku sorang sesat budak architecure kat rumah tu. Sorang lagi tak hadir atas sebab-sebab tertentu. Haha. Hai rumah sewa untuk sem 5 ni aku tak cari lagi ni. Practical aku dah nak habis so in case tak dapat, bapak aku suruh aku pasang je khemah tepi pantai tu. Hee~

You Might Also Like

2 comments

  1. Hello, i believe that i saw you visited my website thus i
    got here to return the want?.I am attempting to to find issues
    to enhance my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!



    my web blog :: BobBEshenbrenner

    ReplyDelete
  2. I am sure this post has touched all the internet visitors, its really
    really nice article on building up new website.

    Feel free to surf to my blog: BessKNunz

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO