Rahsia Di Sebalik Big Apple

Monday, April 16, 2012


Assalamualaikum semua.

Orang kata kalau kita mimpi patuk ular maksudnya tak lama lagi akan ada orang masuk meminang. Betul ke kenyataan di atas? Persoalannya adakah statement di atas sudah mempunyai bukti yang jelas? Bukan nak kata apa lah kan. Nak kata aku mimpi patuk ular. Dah tiga kali aku mimpi tapi tak pun yang masuk meminang. Bukan kata nak meminang yang nak minta kapel pun tak ada so aku consider this statement tak boleh pakai. Harap maaf.*ayat tak puas hati je.



Entri kali ini kita akan sama-sama menyingkap tentang rahsia di sebalik Big Apple. Rasa macam misteri pulak.Sapa tak pernah makan angkat tangan. Tinggi lagi. Tinggi lagi. Jangan nak tipu Tipah. Aku baru  nampak kau makan malam tadi. To be frankly, Big Apple is my faveret. Port yang aku selalu excited terlompat-lompat gembira berhenti nak beli bendalah ni ialah dekat Jusco Bukit Tinggi Klang, SACC Mall, Shah Alam dan Klang Parade. Semuanya berhampiran dengan tempat aku. Aku series bersyukur..ALHAMDULILLAH..=)

Big Apple Donuts dan Coffee adalah anak cawangan bagi Donuts and Coffee Bapple. Big Apple ni so far ada di empat negara iaitu Malaysia, Thailand, China dan Indonesia. Agak-agaknya lah kan kalau aku bukak satu outlet kat Korea laku tak? The first outlet dijumpai pada tahun 2007 dekat The Curve, Damansara dan foundernya ialah Mike Chan.

Kalau korang peminat tegar Big Apple macam aku ni,  Korang mesti suka fakta yang aku nak kasi tau ni. Big Apple  made at the lowest level of sweetness possible walaupun dark chocolate. Dia kata kurangkan gula seminima yang mungkin tapi bagi aku donut ni tetap makanan yang menggemukkan. Bila aku makan aku langsung tak ingat yang aku sedang berdiet. Haiii. Spoil habis. Aku kalau dah nampak Big Apple memang lupa benda lain. Duit yang nak guna beli ubat jerawat terbeli bendalah ni. Ni bukti kelupadaratan aku.



Lokasi. SACC Mall. Waktu, balik dari kenduri kahwin semalam.
Nampak benor kerakusan tapi cyes masa kenduri kahwin I tak makan banyak tau..ahaha








Yang dua kat atas ni cyes feveret aku yang ke 20..ALIEN and OREO. Senang cerita aku suka semua lah tapi accept yang ada nuts. Maaf aku tak suka kacang.


Aku dah beli korang bila lagi??..ahaha

ENJOY YOUR EVERY SINGLE BITE OF MASTERPIECES
trademark aku weyh..^^




You Might Also Like

3 comments

  1. wahh .sedapnye . tak sempat nak mkn . hee . pernah bungkus utk family je . bile tgok , dah habis . hee .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sempat makan?..tak pe..nanti kita borong big apple dengan kedai2 dia skali hoyeah..ahaha

      Delete
  2. Penah makan big apple sekali je..
    itu pun orang belanja..
    Hahahahaha!

    bTW, NICE TO KNOW YOU^^

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO