Apa Itu Bento

Sunday, April 15, 2012

Assalamualaikum semua.

Masih lagi bulan April. Faktor kerja yang menggunung bak gegenung buatkan aku kerja banyak + kurang tidur. Agak-agaknya korang faham tak konsep ni.

Aku makan bekal. Bunyi macam zaman dedulu tatkala makan makanan dari mangkuk tingkat di bawah pokok cermai (teringat depan rumah aku). Tapi  ni lain. Kenapa?


Ni bukan mangkuk tingkat yang aku dok habaq dari tadi kat hang. Ni Chicken Katsu Bento besama Sup Miso sekali dengan air Ocha Sejuk.

This one is a japanese food yang aku bet korang mesti tau kan. Set bento. Kalau nak tahu, bento ni sebenarnya single portion-takeout or home-packed meal common in Japanese Cuisine. Ha dapat dah? Biasanya yang korang selalu order tu sebenarnya bekal.

Also known as a lunchbox, biasanya ada nasi, ayam ke ikan, sayur-sayuran dan buah-buahan. Dia memang balance dan sesuai untuk korang yang sedang berdiet macam aku. Macam yang aku makan ni, I really love the chicken. Luar dia crispy and the sauce it's quite different. It may look like soy sauce atau kicap tapi ni lain. Untuk dressing salad tu, once aku makan , aku rasa macam nak jadi vegeterian je. Serious sedap. Aku beli set ni sekali dengan air. Cold ocha. Air dia tak sedap.Tapi macam refreshing, maybe untuk elakkan constipation kot.


Asal terang sangat gambar ni? Weyh aku gembira kot plus dah kenyang. Tu yang kena da side effect sikit.Sup rumpai laut dia cyes tak sedap wek..@__@

Sekarang kepada sesiapa yang pesan set bento ataupun tak tau apa maksud bento sebenarnya korang pesan lunchbox. Lepas ni tak adalah korang terkebil-kebil dengar benda ni. Selamat menikmati bekal anda!

You Might Also Like

1 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO