Jom Cari Keserahsian!

Tuesday, August 14, 2012

Assalamualaikum semua..


Paris. City of romance......

Alhamdulillah. Pejam celik pejam celik kita masih diberikan nikmat untuk hidup. Ramadhan pun hampir ke penghujungnya. 


Dalam mencari jodoh, sebenarnya keserasian ni sangat-sangat lah penting. Ada sesetengah tu, suka  tengok keserasian dari segi hobi, cita rasa, minat dan lain-lain. Contohnya,

“eh Sumei awak suka main bowling ke? Walaupun awak ni tak pernah strike tapi kita ada minat yang sama. Tak ke serasi bersama kita ni??  ==”

Tapi korang kena ingat even korang ada cita rasa dan hobi yang sama doesn’t mean yang korang berdua ni ada keserasian. Ada juga yang kata nak tengok pasangan kena tau dia anak nombor berapa. So macam anak sulung ni tanah lah angin lah or sebagainya. Aku rasa korang pernah dengar kot. Maaf aku tak tau sangat pasal bendalah ni dan aku tak berapa nak percaya lah.

Macam kawan aku kan, kalau ada yang nak mengorat dia cepat-cepat dia tanya AWAK NI ANAK KE BERAPA?…erkkk. Yang si lelaki ni pelik pehal perempuan ni tanya aku anak no berapa. Bagi aku takkan lelaki baru kenal nak terus buat laki kan? Haha. Macam desperate je kau Melah? Btw, ahli psikologi Barat Dr Kelvin bukan Dr Lie To You eh. Ada  membuat huraian tentang pasangan mengikut urutan keluarga. Itu terpulang kepada masing-masing sama ada nak percaya atau tak.


SULUNG + SULUNG

Probability untuk bertegang urat sangat tinggi. Masing-masing berkeras dan tak nak mengalah dalam menentukan siapa yang bagi perintah dan terima perintah. Kalau lah bercinta dan berkahwin golongan ni, memang sangat-sangat memerlukan jiwa yang besar dan kental serta kesabaran yang tinggi supaya hubungan mereka bahagia seperti yang lain.

SA : Yelah, aku kan sulung so aku nak kasi opinion sikit. Jadi along kat rumah mesti suruh adik-adik buat kerja. Tetiba dah kahwin, kena disuruh buat kerja. Sama macam bagi pendapat. Selalunya pendapat dia je nak kena ikut tiba-tiba suami paksa terima. Culture Shock namanya..Aku dah boleh nampak dah masa depannya..Haha


SULUNG + TENGAH

Sudut negative dari kumpulan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung. Anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk sesiapa sahaja. Tapi, ia sering kali mengganggap si sulung ni sebagai seorang yang suka menggertak dan menakutkan (PENIPU =.=” AKU TAK SETUJU! ). Jika anak tengah berpasangan dengan sulung, dia sering mengorbankan keinginan dan impiannya demi pasangannya. Tapi, kalau si tengah bersikap macam si bongsu, mereka dapat jadi pasangan yang serasi.

SA : ANAK TENGAH SERASI UNTUK SESIAPA SAJA? Daaaarh…..Angah, Alang, Achik, Uda suka lettew.


SULUNG + BONGSU

Orang kata kombinasi ni paling serasi. Kenapa? I'm not sure about that. Maybe sifat sulung yang matang and bongsu yang tak matang so they complete each other. Ni pendapat aku lah. Tapi orang kata sulung ni dapat control situasi yang tegang or masalah yang serius. Bongsu pula jenis yang macam rileks lah, lepak lah, so macam sometimes dia macam menambahkan warna-warni dalam hubungan lah.

SA : Sapa Bongsu angkat tangan! Haha


Harmoni hubungan mereka LOL


TENGAH + TENGAH

Mereka berdua ni kalau nak pergi mana-mana still lagi boleh kompromi. Memang sangat bertolak ansur. Mereka akan achieve keserasian apabila sorang act macam sulung dan partner macam bongsu. Tapi masa yang sama, mereka ni sangat secretive. Kalau boleh janganlah terlalu berahsia dalam perhubungan sebab takut-takut nanti akan berlaku misunderstanding.

SA : eden tak kisah asal ekau berduo bahagio sentiaso. *aku dah tahu nak komen apa haih


BONGSU + TENGAH

Hubungan mereka akan berjalan dengan jayanya sekirang si anak tengah act as sulung yang berdikari, pemimpin, berwawasan *malas nak tulis banyak nanti kata riak..hee Yang lagi satu act macam bongsu yang suka buat ikut gerak hati sendiri. So sangat sepadan. Biasanya act as a bongsu ni perempuan.

SA : Kenapa semua kena SULUNG DENGAN BONGSU serasi? Jom YANG SULUNG CARI BONGSU DAN BONGSU CARI SI SULUNG.


BONGSU + BONGSU

Beware! Maybe macam best sebab ala.. bongsu kan macam manja so hari-hari yang dilalui macam sweet-sweet gitu. But once macam ada tekanan or problem mereka agak sulit nak kawal situasi itu. Boleh je kalau nak kahwin yelah sebab dah suka kan mesti cinta betul tak? Ahaha. As long as dapat selesaikan benda-benda kecil macam tu sebab every problem has a solution!

SA : Aku lapar =="


So dari sekarang pilihan di tangan anda. Kalau rasa-rasa macam tersuka kat someone tu rajin-rajin lah tanya..

you ni anak ke berapa eh?

Macam member aku yang aku bagitahu sebelum ni. Bagi aku itu terpulang korang sama ada nak percaya ataupun tidak. Aku saja je post macam-macam ni sebab aku baru pulih dari demam wohoo!



Jangan makan benda-benda ni waktu-waktu macam ni..Nanti gemuk!


You Might Also Like

8 comments

  1. nice entry :) tapi orang kata ketidaksempurnaan seseorang itulah yang akan menjadikan kite dengan pasangan menjadi saling melengkapi. rasemye lebih kurang kot konsepnye :)

    ReplyDelete
  2. nadh..konsep itu belum. i'm agree..^^
    wawaroxx..;D

    ReplyDelete
  3. Bongsu sama bongsu. Dua2 degil! hahaha. btw..bgus entry ni.. :)

    ReplyDelete
  4. betol, sulung + sulung selalu bertekak. tapi mesti dalam gadoh ade moment yang sangat sweet. =)

    ReplyDelete
  5. dilamilin..tau tak pe!
    alia..fine fine cweet cangat..:)

    ReplyDelete
  6. you're in point of fact a just right webmaster.
    The web site loading pace is incredible. It seems that you're doing any unique trick.
    Also, The contents are masterwork. you have done a excellent job in this matter!


    my blog post ... AmbroseRSteir

    ReplyDelete
  7. Saved as a favorite, I really like your site!


    my page: DebrahYMcbain

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO