I LOVE YOU - Bila & Di Mana?

Thursday, June 14, 2012

Assalamualaikum semua.

Ada tak sesiapa dalam kalangan korang yang ada member lelaki yang sedang dilanda masalah besar? Ya. Besar dan besar itu adalah Angau? Yang parah lagi bila dia meminati korang punya member yang merupakan  salah seorang daripada classmate korang tak kisah lah sekolah ke, kolej ke atau kelas memandu tapi dia takut nak luahkan. So sebagai sahabat yang sehati dan sejiwa kan korang nak tolong dia. 


Tiga kata yang jarang didengar?
Oh cam'on setiap lagu semuanya berbicara mengenai cinta weyh.

Korang tahu tak sebenarnya lelaki ni ada tempat-tempat nak luahkan isi hati dia atau pun nak sebut perkataan keramat tu. I LOVE YOU. Mungkin tips ni korang boleh sarankan dekat member korang yang tengah resah gelisah nak luahkan apa yang terbuku dekat hati dia. 



SMS, YM ATAU IM

Tiga benda ni memberi peluang kepada lelaki kesempatan serta ruang untuk berfikir untuk pilih ayat yang sesuai untuk lafazkan isi hati dia. Sebab...alah lelaki kan suka bertindak daripada bercakap. Betul tak? So no wonder why these romantic words is too difficult for them. Just imagine if jumpa depan depan. Hah tak ke terketa' keta' weyh. Haha

PAWAGAM

Ni aku tak berapa nak sure. Tapi ramai yang cakap lelaki suka pilih tempat ni. Betul ke? Orang kata tengok cerita cinta yang err romantik gitu dapat feel lebih. Haha. Ye kot. Kononya aku rasa filem romantik ala-la Romeo dan Juliet dapat meresap ke dalam diri mereka ni. Mungkin terbawa-bawa sampai habis cerita dan secara tak sengaja dan tak plan langsung, dia terus meluahkan dekat GF dia. 

TEMPAT BELAJAR

Dekat lokasi ni lah yang lelaki akan often jumpa dengan buah hati dia. Moreover kat tempat-tempat macam ni lah dia ada ramai member yang support termasuk korang. Don't too rush, lelaki boleh menunggu waktu yang tepat contohnya waktu tamat kelas untuk mengejar buah hati dia. This time, mainkanlah peranan korang untuk mempertemukan mereka berdua.

TEMPAT MAKAN FAVOURITE

Rajin rajinlah korek rahsia mana tempat makan yang perempuan ni suka makan. Then bagitahu lelaki tu. Tak kisahlah kat kedai mamak ke, restorang berbintang-bintang sekalipun (ni aku no komen) , bawak je dia kat sana. So memang senanglah member korang tu nak luahkan dekat si perempuan tu. Malah yang perempuan ni akan rasa lebih selesa sebab dia ada dekat tempat makan yang dia suka. Bahkan dia lagi rasa macam terharu-haru gitu lah sebab lelaki tu tahu dia punya taste.

TIME BIRTHDAY

Memang tak dinafikan lelaki memang pelupa. Tak semualah. Jangan nak bengang pulak. Aku kata tak semua kan lelaki. Okeyh case close. So sebagai sahabat yang sejati, korang patut jadi setiusaha yang tak rasmi boleh? Haha. Setiap kali ada tarikh-tarikh yang penting bagi perempuan tu, tell him. Korang tahu kan kenapa?


Kalau berjaya dia confirm akan ucapkan terima kasih dekat korang. Sebab korang je yang faham apa yang dia rasa dan tolong dapatkan perempuan yang dia suka. Takut pulak kalau korang je yang dah muak nak dengar dia cakap perkataan thanks tu. Hah. Tapi AWAS.

Kat dalam dunia ni tiada istilah kawan baik antara lelaki dan perempuan. Macam apa yang aku pernah cakap dekat kat sini. Ada tu ada tapi peratusnya rendah. Jangan sampai pula korang menaruh hati dekat member korang tu dan kalau korang tolong konfem rasanya sakit. Alasannya AKU BAHAGIA TENGOK DIA BAHAGIA. Oh tolonglah. Nak petua baca ni. Sangat bagus korang tak menaruh perasaan pada dia barulah semuanya aman kan.


Takkan dah kawan lebih sepuluh tahun nak persahabatan berakhir sebab dia suka perempuan lain? Tak kannn...Peace No War..^^


You Might Also Like

6 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO