8 Perkara Yang Kau Tak tahu Kalau Ber RELATIONSHIP Dengan Arkitek

Tuesday, December 10, 2013

Assalamualaikum semua.


Gila kan? Mana dia dapat anak benih pokok ni yer? 
Aku nak order lah. Tanam depan rumah. Haha.

Yay! Esok cuti. Sebab tulah aku update. Haha. Err. Aku mintak cuti dekat seminggu kot coz I have to go somewhere. So apa je dah jadi dengan hidup aku sekarang. Dulu rajin bebenor nasihat pasal cinta. Mana nasihat yang lain? Tips cinta yang lain? Kau ni pehal tak update LANGSUNG? Okay aku kena hentam kat situ.

Okay member-member aku tanya kenapa arkitek ni kahwin lambat. Apa yang aku cerita kat sini sebenarnya tak semua kawen lambat oi. Kalau jodoh sudah mali, apa lagi meyh teruskan saja. Apa mau tunggu? Tetapi kebanyakannya ni aku specific kan kepada perempuan. Aku tau ramai reader aku perempuan. Hihi.

Ok macam ni, dari sudut pemerhatian aku sendirilah kebanyakannya yang kahwen lambat ni lebih kepada mereka yang betul-betul dalam architecture field. I mean you work in architecture environment in an architect firm. SPECIFIC KAN. Contohnya arkitek, penolong arkitek bla..bla..bla.. Macam lecture or other than that tu kes lain. Ni intro. Maybe next entry. What I'm gonna share today is what the things they don't tell you about dating an architect.


Architects Handle Live/Relationship stress well.

Helloo.. C'mon tiada apa yang lebih stress dari tight deadline kot. Setakat masalah nak date kat mane, nak pilih tarikh nikah semua ni small matter jer.


"Architect makes a lot of money"

Wahh. as passed saying katanya. Btw, this is not true but people keep assume it is. Dia boleh sebenarnya tapi bila dia jadi bos lah bukan kuli. Haha.

There's No Such Thing as a Fat Architect

For some reason. I don't have any idea. Haha. Okay. Benda ni sangat rare kalau kau jumpa arkitek yang agak berisi. Lagi-lagi yang dah part 3. Semua stok-stok tak ada rambut kott.

Architects Are Used To Late Night

Memang sangat obvious. Stay up all night to complete semua assigment, kerja or submission. So jangan terkejut kalau dia tidur satu hari satu malam dia tak bangun. Ada jugak lah kes member aku. Aku tak pernah lah pulak.

Macam ni yeah. Eyebag yang sangat ketara 


Things You Never Even Knew Existed Are Now The Most IMPORTANT . THING . EVER.

Haha. "Weyh macam mana nak buat mv set up?",  "Render ni bapak lama gile." , "Apa command faveret kau dekat cadd wey?" So kinda lah. Haha. Ada banyaak lagi. Ni apa yang terlintas dalam fikiran aku jer.

After A While You Only Hangout With Architects

This happens. Seriously. Kau bayangkan senior aku yang ambil secretary boleh rapat dengan semua senior aku seni bina sebab dia kapel dengan salah satu senior aku. Kau paham tak apa yang aku cuba sampaikan ni? In short, hope you just don't love your architect, but that you love all architects.

You Won't Get Studio

Bersedialah yang pasangan korang memang tak boleh berpisah dengan tempat ni. Tempat yang sangat misteri yang bukan di dalam bidang ni dan tak habis fikir macam mana all those architects spent every waking moment kat sini. Memang kalau nak cari sangat senang lah kan. Mesti korang pelik sebab lebih kurang pukul empat pagi akan banyak perkara yang kelakar berlaku di dalam studio.

Architect Are Passionate, Dedicated People

Sepanjang lima 5 tahun dekat architecture school bukanlah benda yang senang. They didn't get through by being lazy and indifferent. Cer kau tanya dorang masa first year ramai tak yang kantoi? Mesti ramai punya. Kalau dia lepas kira sangat bagus. That's why nak jadi architect kena ada passionate yang tinggi dalam field ni. Kalau tak haiiiiiihh ke laut lah jawabnya.

See. Ada point yang korang tahu dan ada yang tak kan? Haha. Kalu korang fall in love dengan architect, jangan malu jangan segan. Orang kata kalau benda yang baik ni jangan dilambat-lambatkan. Kalau dah suka sama suka kawin jer ok.


You Might Also Like

10 comments

  1. payah rupanya untuk berpasangan dengan architect ni ye :)

    ReplyDelete
  2. zara keje ngan arkitek compny.. tgk glgn arkitek ni mmg byk abiskn mase ngan keje diaorg.. tp even busy, dorg xmiss jg nk babitkn diri dlm aktv.sosial.. ^^

    ReplyDelete
  3. macam pernah tengok je muka tuan blog ni.. maybe pelanduk dua serupa kot :)

    ReplyDelete
  4. ann = hmmm..entahlah.. tapi kalau dah cinta nak buat macam mna kan..hehe
    zara = betul2..aktiviti sosial ni penting kot bukan arkitek je tapi semua orng.
    nurina = eh ye ker..? aahaha

    ReplyDelete
  5. Wahhhh, bestnya. dulu nak jadi arkitek. tapi x dapat. berangan nak boyfren artitek. tapi berangan je la kan :p

    ReplyDelete
  6. dulu perhnah almost nak persue in archi. :(
    tapi tak menjadi kerana dpt coz lain. haha

    ReplyDelete
  7. mjpd... :D
    hidayah.. berangan tak pe.. Kalau dapat pun apa salahnya..:D
    liza.. mungkin semua ada hikmah disebaliknya..:))

    ReplyDelete
  8. Hey very interesting blog!

    Stop by my homepage ... DaveXFelicano

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO