Destinasi Percutian & Personaliti Anda PART 1

Tuesday, July 16, 2013

Assalamuaalaikum semua.

Pergh. Tajuk entri aku kali ni skema sensangat. Mungkin faktor kemalasan telah di re-energize semula setelah sekian lama mendiamkan diri. Seriously weyh bila duduk dengan family ni rasa macam malas gila nak online dan update belog. Kalau zaman dedulu feel feel itu datang apabila sedang duduk bersendirian di rumah sewa. Oh ya macam mana dengan puasa korang? Dah ada yang tinggal? Haha. Tak terlambat rasanya lagikan nak ucap selamat menyambut bulan puasa kan kan kan? Aku suka gila Ramadhan kali ni. Berbuka dan bersahur di rumah wohoo. One word. H E A V E N.


Eh eh kat mana kita punya vacation pun ada kaitan dengan personaliti ke??? Kepulauan yang disambut dengan angin sepui-sepui bahasa, bandar-bandar besar, taman tema yang menjanjikan seribu keriangan tak pun pergunungan yang memukau pandangan mata. Eh ada kot kaitannya. For certain people, they love to go to beach instead go to big cities like Hong Kong and Sydney. Biasalah lain orang lain citarasa kan. So let's check it out.


P U L A U

Pulau ni wujud ye tapi aku pun tak tahu kat mana. Haha.

Pulau ni memang tempat feveret sama ada honey moon dan juga honey star. Ada? Ish puasa-puasa ni asyik teringat nama makanan je..== . Okay even kita perlu melaburkan sedikit duit untuk bercuti ke tempat sebegini tapi ia berbaloi sebab ketenangan dan bunyi deruan ombak mungkin kau tak dapat rasa dekat rumah kau. Hah ye. Balakong.

Personaliti

So to those yang suka sangat sikit sikit nak pergi pulau, korang ni jenis yang suka kawal emosi. Tahu macam mana nak masuk ke situasi yang korang tengah hadapi. Bijak ambil hati orang lain, jiwa halus dan mudah mengalirkan air mata. Sentimental gitu. Ntah aku pun tak tahu halus macam mana tapi halus lah. Hey tapi sedikit sensitif dan cepat tersinggung maybe sebab jiwa halus tu kot.

Percintaan

Perwatakan yang lembut yo. Ramah sangat dan banyak peminat kot. Bagaimanapun korang kena bijak pilih pasangan hidup dan tolong berhati-hati buat sesuatu keputusan. Andai kata sudah kapel, loyalty tidak perlu diragui lagi oleh pasangannya. Yang penting sekali dia orang ni bijak pujuk pasangan kalau dia orang merajuk. Kalau perempuan merajuk dah biasa. Kalau lelaki hemm macam cute je. Haha.


B a n d a r  b e s a r


Percutian ke bandar mungkin disukai oleh segelintir orang. Tapi perempuan lah banyaknya. Lelaki pun tak kurang hebatnya kan. Ya mostly suka shopping. Dia macam bagi kita satu kepuasan yang ekslusif. Tidak dinafikan juga kita perlu duit yang banyak kalau nak bercuti ke bandar-bandar besar macam New York City ataupun Paris. Ingat poket mesti tebal na. Yelah nak belih oleh-oleh buat saudara dan sahabat handai kan.

Personaliti

Mereka yang gemarkan percutian macam ni kata orang ada sifat yakin diri yang tinggi. Tergolong dalam orang yang sangat optimis. Ya yang selalu ada harapan yang baik. Bukan Pesimis ya. Kadang-kadang keras kepala dan susah nak terima pendapat orang lain. Dia je yang betul. Jangan macam tu eh lain kali. Bab duit, ini kena pandang serius. Selalu keluarkan duit untuk benda yang tak sepatutnya. Dengan kata lain boros.

Percintaan

Korang takut dengan komitmen. Cinta bukanlah perkara utama dalam hidup korang. Banyak lagi perkara lain yang korang pentingkan. Apabila start cerita pasal cinta je korang macam tak serious. Kalau umur dah lanjut, alamatnya mintak tolong mak bapak carikan jodohlah gamaknya ni. Meriah maknya keliling kampung mencari bakal menantu. Haha. Tapi untuk yang bercinta, korang ni tergolong yang suka tukar pasangan. Ya ke?

Siap saranghae kau Jah.


T A M A N   T E M A  


Selalunya tempat macam ni kanak-kanak yang paling suka. Tak kurang juga yang dah tua bangka. Suka sangat. Keseronokan dan kemeriahan tu yang penting. Sanggup kot sehari suntuk dekat sini bermain-main permainan dan berjalan-jalan di sekitar taman tema. Tapi trust me if you go here alone, hidup kau sangat menyedihkan. Sobs sobs. Yes we need company dude to play all the games!

Personaliti

Macam aku cakap tadi, selalunya mereka yang suka pergi ke tempat-tempat macam ni, dia orang jenis yang banyak kawan. Suka habiskan masa kat luar dengan kawan-kawan. Sikap yang mudah bergaul dan sangat disenangi oleh yang lain. Bersikap keanak-anakan sikit. Maybe sebab tu kot ramai yang suka. Tapi jangan melampau kang kena lempang kang. Jadi matang sikt bila nak buat suatu keputusan tu. Hai orang yang banyak kawan, anda ni juga peramah orangnya.

Percintaan

Melihat perangainya yang keanak-anakan, kadang kala membosankan pasangan korang. Susah sangat nak serius bila nak bincangkan tentang sesuatu perkara. Hah yelah lelaki nak datang meminang dia dok gelak-gelak. Tak tahu apa yang kelakar. Cubalah macam  terharu ke sikit sampai nak keluarkan air mata barulah si lelaki macam rasa tersentuh. Walau bagaimanapun pasangannya kenalah bersyukur sebab mereka yang datang dari golongan ini jenis yang tabah dalam menghadapai dugaan serta rela berkorban khususnya untuk kebahagiaan pasangannya. Hah apa lagi kau nak?


So antara ketiga-tiga tempat ni ada tak tempat favourite korang kalau bercuti? Kalau tak ada mungkin ada di part dua. Nantikan part dua di mana banyak lagi tempat menarik yang aku nak share. Hmm. 5 hours left waktu berbuka hehe.


Lately I really craving for tiramisu. Aku dah plan nak pergi bakery dis evening. Orang kata berpuasa sebenarnya untuk menundukkan nafsu tapi haih...


You Might Also Like

2 comments

  1. Hello there! This post couldn't be written any better!
    Looking at this article reminds me of my previous roommate!
    He always kept preaching about this. I'll forward this
    article to him. Fairly certain he's going to have a great read.
    Many thanks for sharing!

    Feel free to surf to my blog :: AntioneHHarkins

    ReplyDelete
  2. Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my
    comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all
    that over again. Anyway, just wanted to say excellent
    blog!

    Here is my homepage ... ElsaCKimbral

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO