Destinasi Percutian & Personaliti Anda PART 2

Wednesday, July 24, 2013

Assalamualaikum semua.

Yay. Nampaknya kita sudah di pertengahan Ramadhan. Alhamdulillah. So macam mana dengan korang punya Ramadhan checklist? Dah tercapai? Dalam bulan Ramadhan ni aku rasa tenang sangat. Entah. Malam ni bulan cantik. Series. Ceh apa yang aku cakap ni..==


Islam itu indah. Sempena bulan Ramadhan, marilah kita memperbanyakkan membaca Al-Quran. Besau pahalanya kengkawan. Okay mari kita sambung Part 2 ni. To those yang tak pernah baca sebelum ni tekan ni. Antara tempat yang aku dah list pulau, kota besar dan juga taman tema. Jom sambung baca part 2.


K O T A  B E R S E J A R A H 

Stonehenge. Salisbury England

 Bila kita cakap je pasal historical place dah mula lah teringat pasal sejarah kan. Kalau aku memang suka sejarah. Ancient architecture memang sangat mengimpressivekan aku. Haha. Okok. Mostly kebanyakan orang yang suka pergi kota-kota bersejarah ni  jenis yang suka mencari ilham. Ok let say, when we go to Greece. Wah. Seriously it's remind us to Athens, Sparta, Acropolis dan Peloponnes.. Eh kau yang excited pehal bro..? *angkat kening sebelah.

Personaliti

 Kepada mereka yang gemar bercuti kat tempat-tempat cenggini, umunya dia ada jiwa dan feeling yang abstrak. Contohnya, penampilan yang simple dan sempoi. Rileks cool, sukakan kedamaian dan banyak berfikir. Kenapa macam ni? Kenapa macam tu? Hey kenapa kita kena fikir?? Haha. Kononnya umpama seniman jalanan yang gemarkan kehidupan yang sederhanaa..

Percintaan

 Sikap korang yang tegas dalam golongan ni punca kenapa cinta korang tidak dapat dilihat dengan telus. *ini tak dek kaitan dengan politik LOL* Mostly partner korang macam tak dapat faham sebenarnya dengan perangai korang. Lazimnya suka dimanja tapi malu malu unta. Korang ni juga jenis yang susah nak pamerkan perasaan cinta tu. Ingat cinta harus diungkap betul betul betul. Jangan salahkan aku kalau kau terlambat. Kbai.


G U N U N G   -   G A N A N G 


 Mendaki gunung, berekspedisi dan habiskan masa dalam hutan merupakan saat yang indah untuk peminat outdoor dan juga aktiviti lasak. Moreover we can feel good about spending time with friends. It's a rejuvenating feeling wa cakap sama lu. Suatu kepuasan yang tak ternilai lagi lagi kalau dapat tawan benda yang kita daki tak kisahlah gunung ke bukit. Pasal duit tak kisah langsung as long as dapat join expedition.

Personaliti

 Selalunya orang yang macam ni tak suka langsung nak habiskan masa dekat shopping kompleks atau bergossip dengan kawan dekat kafe kafe mewah seperti bintangbaks. Pada korang, buang masa je dan tak mendatangkan manfaat langsung dalam kehidupan korang. More interested to something yang mendatangkan faedah. Basically orang yang macam ni dia open minded, lasak dan berdikari. No wonderlah kalau kau ni jenis yang senang nak adapt dengan situasi yang dihadapi dan of course kau ni jenis tak boleh duduk diam Jah.

Percintaan

 Mereka sukakan pasangan yang lasak macam dia orang jugak. Tak payah bergantung dengan sesiapa dan berdikari. Kebanyakan masa dihabeskan dengan mendaki gunung buat campfire dengan member member yang ada minat yang sama. Selalunya dia orang ni bukan jenis yang terlalu taksub dengan cinta dan terlalu manja. It's remind me to someone. Erghh. Case close. Merasakan bahawa percintaan berlandaskan, sometimes we are couple but sometimes we are bestfriend. So to those yang tak ada prinsip ni konfem kejap kejap tacing. Kejap kejap terluka terhiris bagai. Memang tak hairanlah dia orang jenis yang senang bercinta dalam kalang member-member jugak.

Subhanallah..it's picturesque!

Jadi apakah kategori anda? Sebenarnya aku tak suruh pun kalau korang amik bende ni serius. Sekadar bacaan sebelum tidur kan kan. Makan-makan kacang ke sambil baca entri aku. Ok je sebenarnya. Jangan lah nak bash kata entri aku ni salah ke apa. Just have fun.

 Tadi aku pergi Sogo dan aku agak impressive dengan sistem parking dia. Every single parking space ada sensored. Kalau merah ada kereta dan kalau hijau means empty. Kat enterance boleh identify berapa parking yang tinggal then dari jauh dah tahu tempat mana yang ada parking dan aku sangat memuji akan kesungguhan pihak Sogo untuk memberikan khidmat yang terbaik buat pelanggan-pelanggannya...hahhhh sempuuut. Tak rugi aku bayor parking RM 15 hengget weyh.


I found dis part macam menarik sebab mamat ni hensem sangatt dan excited posing. Bila aku lepas tangkap gambar hamek kaw lelaki kachak keluar dari bilik. Mungkin ia dianggap takdir ataupun jodoh. Hahah. Laaa fitting room rupanya weyh dan aku ada kat department lelaki. Sobs sobs. 

You Might Also Like

1 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO