Perbezaan KETARA Adam & Hawa

Tuesday, July 10, 2012

Assalamualaikum semua,


Kau ni buat apa weyh???? 

Ok lah. Refer kepada topik aku hari ni..sememangnya lelaki dan perempuan ni dua mahkluk Allah yang berbeza. Bukan je dari physical state je tapi pemikiran pun. Hal ni lah yang menyebabkan lelaki dan perempuan saling melengkapi. Macam magnet positive dan negative charge. Hey Mohammad dan Nur jangan bergaduh sapa negative atau positive.. tu tak penting. What the most important thing right now is lets have a look why this two people completely different..=)))


Nama

Jika Anita, Sarah dan Fasha keluar pergi makan kat mana-mana, dia orang still lagi panggil Anita, Sarah dan Fasha di antara satu sama lain. Macam agak skema tapi itulah hakikatnya.

Jika Khairul, Hadi, Faiz dan Fadli keluar makan, dia orang akan panggil botak, kicap, kecik dan sepet antara satu sama lain. Alaaaaahai. Cyes betul kan.


Makan Di Luar

Apabila dapat bil, Anita, Sarah dan Fasha akan keluarkan duit cukup-cukup dengan jumlah total yang dia orang makan.

Jika Khairul, Hadi, Faiz dan Fadli dapat bil, masing-masing akan keluarkan Rm 10 each even total bil tu RM 40.78 sen. None of them pun yang akan keluarkan duit sen sen tu bagai. Pandai pandai waiter lah nak pulangkan bakinya.


Duit

Lelaki akan bayar berapa sekalipun duit if barang tu jadi idaman hati dia. Even mahal sekalipun but who care?? I want it! But above all, mostly lelaki akan pentingkan kualiti daripada harganya.

Perempuan pun sanggup berhabis duit dengan banyak bila berbelanja. Ahaha. Cuba teka time bila duit banyak dihabiskan? Of courselah time SALE. Normally dia orang selalu bayar lebih pada barang yang dia orang memang tak teringat nak beli pun. Jalan-jalan ternampak kasut ada shine shine sikit padahal kat rumah dah banyak dah kasut macam tu sampai kena beli rak kasut baru tapi still lagi nak beli. Perempuan perempuan ahaha.


Bilik Air 

Lelaki ada at least lima barang je dekat bilik air dia orang. IAITU.. berus gigi, pencukur, krim pencukur, sabun dan juga tuala. Ni yang basic lah..

Tapi kalau perempuan, secara puratanya dia orang ada almost 328 barang di dalam bilik air mereka. Dan secara puratanya juga para lelaki hampir tak tahu apa barang tersebut dan tujuannya.


Pertengkaran

Perempuan ada je kata-kata akhir masa last pertengkaran tu. Ala macam kesimpulan la. Entah apa-apa ntah. Ahaha.

Lelaki pula selalu nak tambah kata-kata akhir perempuan tu dan tanpa disangka-sangka oh man itu sign pertengkaran yang baru beb!


Kucing

Perempuan sangat suka dan sayangkan haiwan. KAN. Lelaki? Mereka akan cakap alolo cutie cat I love you lah dan jika perempuan tidak memandang, dia akan menyepak kucing tu.
p/s : tak semualah..


Masa Hadapan

Seorang perempuan totally worry about her future sehinggalah dia dapat seorang suami.

Seorang lelaki tidak pernah risau tentang his future until dia orang dapat seorang isteri.


Kejayaan

Seorang lelaki yang berjaya dapat membuat duit dengan jayanya untuk dibelanjakan oleh isterinya.

Perempuan pulak akan dikatakan berjaya apabila dapat lelaki seperti di atas ni hah..aahahah


Perkahwinan

Seorang perempuan yang berkahwin dengan lelaki, dia sangat mengharapkan lelaki itu boleh berubah tapi unfotunately, dia takkan berubah.

Seorang lelaki yang berkahwin dengan wanita, dia sangat mengharapkan agar perempuan itu berubah tetapi malangnya perempuan tu berubah..:D


Bergaya

Seorang perempuan akan bergaya apabila dia orang keluar pergi shopping, buang sampah di depan rumah, ambil surat kat peti surat serta tak lupa juga ketika tengok tv.

Seorang lelaki hanya akan bergaya ketika majlis perkahwinannya!


Sifat Semulajadi

Seorang lelaki bila bangun dari tidur, rupa mereka sama je macam waktu petang ke tengah hari ke or before nak tidur. Gaya yang tidak terurus itu berterusan sampai lah dia orang ni berkahwin.

Perempuan pula, sangat cantik apabila keluar rumah waktu siang, tengah hari ke malam. TAPI bila bangun daripada tidur...............

***

Hey benda ni ada yang betul dan ada juga yang tak berapa lah. Jangan pulak both of you guys and girls gadoh tak pepasal. Just read it for fun. Enjoy kot kalau baca. Baca baca baca baca jangan tak baca...:D


Yang kau ni dah kenapa pulak???

You Might Also Like

11 comments

  1. hahaha! sangat betol. nak2 yang barang dlm bilik mandi tue. brg sendiri pun dah bnyk, klau rumah sewa share bilik air, rasa mcm dah boleh jadi stor dah. hahaha!

    ReplyDelete
  2. lelaki and perempuan saling memerlukan :p

    ReplyDelete
  3. nice entry..i like this blog keep it up!! :)
    jom sggah blog sy jgk,msih bru lg ni.hehe
    thanks yer!!
    ^_^

    ReplyDelete
  4. nadia farhana..glak tu cover..:P
    angle..tau tak pe..:D
    Ijat..complete each other woh..:)
    hana..thanks awak..no biggie :))

    ReplyDelete
  5. hana suka la.. tergelak sorg2 bce entry nie~

    ReplyDelete
  6. haha klaka. part yang toilet tu mmg betooolll sesangat :D

    ReplyDelete
  7. hana..jangan gelak sensorang mmnjng..nanti org fikir lain..:P
    afi..tau tak per..:)
    eikyn..hahaha..:D

    ReplyDelete
  8. perempuan bila bangun tidur macam pontianak.. muahahahahahaahahaha~~

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO