1st Move. Ada Berani??

Tuesday, January 24, 2012



Assalamualaikum semua,

“Eee. Takutlah. Ko rasa dia suka aku tak?”
“Nak ke dia dekat aku?”
“Apa hal lah dia lembap sangat ni? Aku dah kasi hint takkan tak  pempaham juga??


Mesti gegirl kat luar sana pernah hadap benda ni. Apa perasaan korang eh? Geram? Frust tertonggeng? Rasa macam nak makan coklat banyak? Nak shopping banyak-banyak? Tak baik membazir baik korang pergi melukis. MELUKIS LAGI. Okay aku main-main je. Aku sure yang korang ada jawapan yang lebih tepat untuk soalan aku tadi.


Of course we cannot dispute such this matter because it will serabutkan otak dan sesakkan fikiran kita yang suci ni kan. Kadang-kadang aku boleh simpulkan yang benda ni macam teka-teki yang sangat merumitkan dan seolah-olah macam digantung. Aduh. Sumpah berat persoalan ni.

But do you ever think how many years you should wait? Seminggu? Sebulan? Setahun? Sampai boyz tu kena kebas? Pastu melalak kat green box nyanyi lagu patah hati by Radja. Tak payah nak gedik sangat lah kau Jah. Pandai-pandai je aku how many years. NONSENSE. So why not korang buat first move dulu. Grabb je boy tu. Nampak macam  gelojoh sangat la pula. Apa-apa pun, aku ada tips untuk korang. Tapi make sure kena berani dulu okay!





Gambar diatas tiada kaitan dengan topik kita. Hee..

LOOK AT THE SITUATION AND UNDERSTAND YOUR POSITION


For sure lah tak senang nak buat first move. Sebelum apa-apa terjadi better korang perlu tahu position korang dulu. Risiko untuk malu memang ada lagi-lagi kalau boyz tu tolak mentah-mentah, tapi korang mesti merpersiapkan diri dari segi mental dan fizikal awal-awal in case kalau boyz tu tolak. Bukankah perasaan malu tu boleh diminimumkan kan girlz?



BRILLIANT PLAN



Kalau betul korang dengan  boyz mustika ratu hatiku korang tu dah lama kenal, lagilah senang korang nak ajak dia keluar. Tapi kalau sebaliknya, sorry to say, you have to put much effort to it. Caranya dengan teknik yang superb la weyh. Buatlah EYE CONTACT dengan dia dan korang kena make sure boyz tu pandang korang tak berkelip. Jangan pula korang terkelip-kelip, tergedik-gedik, terlentok-lentok. Bukan aku je geli, boyz tu pun akan geli geleman. Sebelum korang terus tersapa-sapa nak berkenalan, pastikan rancang dalih yang spontan korang nak buat kalau dia budget budget tak sambut mesra sapaan korang.

APPEAR GORGEOUS AND TIP-TOP



Dah lumrah kan lelaki suka benda yang cantik dan menawan dan macam tu jugak aku suka benda hot dan da’bomb. Korang sebagai pihak pertama kenalah berimej anggun dan menarik. Pendek kata hot dari bawah sampai atas. Tonjol benda yang korang ada. Awas jangan tonjol benda lain. Dosa besar. Jika kesan pertama bagus, maka potensi untuk boyz tu ingat korang sangat tinggi.


BE YOURSELF




Sebab korang tahu je boyz-boyz yang kat luar sana tu minat yang seksi meksi, korang pun nak seksi depan dorang. Hello! Just be yourself and it’ll look more interesting. Aku serious. Tak payah lah nak tiru orang lain atau jadi hipokrit melainkan korang nak tempah bahaya.

TOO OVER??


Please don’t you ever ever do this. Jadi sekarang korang dah ada keyakinan yang mantap. That’s good of course tapi korang kena control la kan. Jangan pulak TERover konpiden pulak. Aku takut nanti boyz akan rasa diri dorang tak sebanding korang dan lari lintang pukang. Buat biasa-biasa aja sudah.


Kalau sampai boyz tu terjun menjunam macam ni jangan salahkan aku. K bai.


WATCH OUT YOUR ATTITUDE

Kalau korang sudah berjaya rapat dengan boyz idaman korang so what is the next move?? Tolong ingat tips yang ni baik-baik okay. Boyz akan rasa macam pelik kalau ada gadis-gadis yang hot macam korang ni mendekati dorang. Supaya atmosphere lebih santai, berbual lah benda yang lebih relax,simple tapi effective. Kalau tak pun suruh dorang gabung dengan member korang pasti tak cuak kot lelaki tu.

STAY NATURALY

Jangan memaksa sangat. Just do it naturally. Ala macam lagu Selena Gomes.

Everything comes naturally, it comes naturally when you're with me, baby. And it takes my breath away what you do, so naturally. 

See. That’s true. So kaum hawa just do it naturally okay. Ambil contoh in case kalau boyz mendekati gurlz, mesti ada something yang dorang harap kat korang. Jadi korang pun boleh buat benda yang sama..=))

Kalau korang berjaya gambar di atas tak mustahilkan? ngeee~~



Kalau korang dah berjaya jangan lupa kasi tau aku tau..Aku tungguu...=))


You Might Also Like

0 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO