Turning Point Of My Life

Monday, October 13, 2014

Assalamualaikum semua.


Yay. Alhamdulillah. Hari ni aku nak update pasal life baru aku which is I called it turning point of my life. Sekarang ni aku ada di Penang. Wohoo. Argghhhh ya syurga makanan!!!! I know it and I really really love this state. #sigh. It's been one month and half dan aku rasa teruja for the next three years.

Kenalkan, arkitek dan colleagues aku.

Dulu kan aku kerja kan, kan kan? Jujur aku cakap aku seriously berat nak tinggalkan tempat kerja lama. Pengalaman yang sangat sangat sangat berharga namun apakan daya arkitek aku, junior-junior, bos, and even my friends aku semua excited suruh aku sambung belajar. Memang dalam hati nak sambung tapi aku tak rasa senang nak cari kerja pada zaman serba moden ni. Bos aku baiiiikkkkkkk sangat. Sampai at one point aku rasa aku ni macam family weyh.

Once again, Alhamdulillah. I made this far. Still in architecture field. InsyaAllah aku plan nak buat sampai part 2. Dan Alhamdullilah juga sebab USM bagi aku habiskan degree cuma dua tahun setengah sahaja dan ya syukur.

Aku dapat offer sambung architecture dekat Universiti Malaya. You know what, aku sanggup amik dekat USM. Ramai orang tanya kenapa tak pilih UM???????? 
Seriously?? !
Are you crazy?? !
Dah lah dekat???!
Kenapa pilih Penang ?????!
Dah lah jauh gila bapak???!

Aku tak tahu. Hati aku kuat suruh ambil USM. Dia macam ada satu connection, instict macam aku langsung tak fikir berbelah bahagi ke apa kan. Kawan-kawan yang rapat dengan aku tahulah macam mana. I don't know what this sign mean but I really hope it turns out good. Aku tak kenal sesiapa langsung dekat USM dan aku main redah je. Apa yang mengejutkan.. aku jumpa 8 orang yang satu golongan dengan aku dan kami buddies! Semua ambil major in architecture.


Kenalkan ni KUSSKUSS. Yang paling penting aku sorang je orang Selangor. Ahaha. Nilah geng JJCM aku. Itu yang paling penting. Aku bersyukur lagi.


Ok dah la tu rasanya. Ni yang aku nak cerita pasal aktiviti yang masa aku mula-mula masuk USM. Kalau boring tak payah baca kot. Tapi aku nak cerita jugak. Ahaha. Macam biasa orientasi. Berkenalan bagai kan. Tapi ni dia bahagikan ikut desa. Desa aku paling sikit dalam 60 orang je. Compared yang lain ada 600 dan 800. Aku suka sebabnya desa aku ni reserved untuk budak PALAPES. Ahaha. Aku dah lah suka lelaki taf. Tapi banyak-banyak aktiviti aku suka part dinner which is makan free dan walkrobic.


ORIENTASI TAHUN SATU


Time Dinner



Walkrobic. Walkrobic ni macam lawan cheers antara hostel. Memang tak lah nak menang. Desa aku 60 orang. Yang lain 600, 700 paling ramai pun 900. Sebabkan takut cheers tak dengar kita orang cheers pakai botoi. Arhh. Menang anugerah desa yang paling kreatif katakaw.

Then school aku, Housing, Building and Planning, buat orientasi pulak. Apa yang aku tahu dalam USM ni, school aku je yang buat orientasi. Err. 


ORIENTASI HBP



During the day.


At night.

During the night. Time ni mesti datang sebabnya dah bayar RM 20. Rugilah weyh kalau tak datang. Ramai yang tak datang sebabnya hujan. Banyak gila lauk lebey.

KEM PIMPIN SISWA

Kem ni wajib semua budak first year kena pergi. Kalau tak pi tak boleh grad. So dia ada empat siri since dekat USM banyak school. Macam school aku kena siri yang keempat. So last lah kan. Memang kaw-kaw lah kena kat kem. Lepas tu pecah tujuh tempat kem. Aku kat Gunung Jerai. Dah lah tak ada member. Bergabung dengan kampus kejuruteraan yang kat cawangan Nibong Tebal. So kau bayangkan, dunia ni kecik giler sebabnya aku boleh satu group dengan member lelaki adik aku yang kat matrik Jengka. AHAHA.



Kenapa pegang bendera??? Aku ketua kot. 

Kalau ketua.. Ni makan dia. Ahaha. Kena conteng muka before nak masuk hutan. New experience. Alhamdulillah.

So itulah so far. Untuk pengenalan. Ada yang lain untuk entry yang akan datang. Tapi korang jangan risauuu. Aku tahu ramai yang tertunggu-tunggu entri cinta kan kan kan. Baik kau ngaku Leni. Kau yang request kat e-mel aku. Nanti pun aku akan post macam mana experience pergi interview architecture. Dulu sebelum masuk USM aku nak buat. Takut tak dapat :P

Yay Sabtu ni balik KLANG!!
P/s : Aku dah lama gila tak balik rumah


You Might Also Like

0 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO