Perbezaan Lelaki dan Perempuan

Tuesday, May 27, 2014

Assalamualaikum semua.

Esok hari penting dalam hidup aku kot. Entahlah. Kbai. 



Okay berbalik pada entri aku kali ni... mesti korang pelik kan.
Alah lelaki perempuan mestilah lain mana ada sama ##$%^&. 
Tapi ni aku nak bagi tahu memang tak sama dah sebab tulah girls need a man weyh. And vice versa. I posted about this topic before but itu dari sudut lain. Ini sudut yang lain pula. Kalau nak baca entri yang dulu dekat sini tekan ni. 


Jom kita tengok pe beza lelaki dan perempuannnnn..Hee

Perbezaan Lelaki dan Perempuan

FIGHTING

Lelaki 
Lelaki akan bergaduh dengan aksi yang tumbuk menumbuk atau akan ada WWE. Mungkin ada sebab kenapa mereka bergaduh. Antara faktor yang menjadi kemungkinan ialah berkaitan ego ataupun gf kena rampas. Lelaki tidak akan sesekali bergaduh tentang hal yang remeh-temeh. Mereka tak akan bergaduh dalam tempoh masa yang panjang sebabnya mereka akan berbaik semula esok paginya.

Perempuan 
Biasanya perempuan bergaduh macam mana? Main tarik-tarik rambut sambil terjerit-jerit kan? Banyak sebab yang boleh menjadi pergaduhan antaranya perebutan kasut yang tengah sale, perebutan teman lelaki ataupun si A dapat tau yang si B ni mengumpat belakangnya. Lelaki mungkin mengambil masa yang singkat untuk berbaik semula tetapi bukan bagi perempuan. Lama sikit. Mungkin 2 bulan, or tiga tahun dan boleh jadi satu dekad. *haih 

DECIDING ON DINNER

Lelaki 
Mira : Kita nak makan mana malam ni awak?
Mat : Mana-mana je asalkan makan dan saya belanja.
Mira : Burgerbyte ok?
Mat : Set ok.

Perempuan
Fadli : You nak makan mana dinner nanti?
Siti : I tak kisah. Asalkan you bayar.
Fadli : Okay, Burger King nak?
Siti : *Menggeleng
Fadli : Kalau Tom Yam Kak Tipah?
Siti : Tak nak lah.
Fadli : Hmm kalau macam tu, Pelita Nasi Kandar???
Siti : Eee, tak nak. Series.
Fadli : Then you nak makan apa?
Siti : Anything.
*Nama yang disenaraikan tak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang mati


MEMASAK

Lelaki 
Bila lelaki tinggal sorang bermaksud tanpa ibu dan isteri disisi ataupun bujang, lelaki akan masak yang simple-simple je. Mostly beli yang frozen kemudian panaskan pakai microwave. Yang tak de microwave akan goreng telur makan nasi dengan kicap. TERBAIK. Dah lah sedap jimat pulok.

Perempuan
Excited sangat. Dia orang akan masak makanan yang seimbang dan tidak mengemukkan. Kira kalori setiap pengambilan nutrisi. Tapi bagi aku lelaki dengan perempuan sama je. Kalau dah malas tak akan ada maknanya nak masak. Lelaki ke perempuan ke SAMA. Ya.


 DATING

Lelaki
Lelaki akan bersiap lambat bergantung kepada masa date dan tempat date. Contoh dating pukul 2.00. Mereka akan bersiap dalam satu setengah dan ambil masa yang singkat untuk bersiap. Then lelaki datang pick up girl dan akan menunggu lama di hadapan rumah perempuan tersebut. Kalau dia tunggu kat tempat date memang lagi lama. So mungkin itu faktornya kot lelaki lebih suka tunggu depan rumah errr.

Perempuan
Pastu look around the wardrobe nak pakai baju apa hari tu. Cari baju je ambil masa setengah jam and then end up kata tak ada baju. Masa bersiap pulak tak payah cakap lah kan. Korang pun tahu. Tapi bergantung juga kepada perempuan tu. Aku pernah tunggu lelaki bersiap kot. Lambat abak ang. Kepala makin pening tunggu depan pintu pagar. Grr.


Itu dari segi perbuatan. Erm. Korang rasa tak apa yang aku rasa? Bagi aku sebenarnya perempuan ke lelaki lebih kurang je. Cuma ada benda yang membuatkan dua makhluk ini berbeza. Bila perempuan sibuk kata tak ada baju nak pakai sedangkan bajunya banyak lelaki pun sama. Maksud aku lelaki suka main game kan. Pastu banyak giler CD dia orang beli tetapi tak tahu nak main yang mana. Kan?


Apa yang perempuan fikir dan lelaki fikir adalah berbeza. Aku tahu korang pun tahu apa yang berbeza. Sebab itu perempuan dinasihatkan berterus-terang sebabnya kebanyakan lelaki lambat pick-up. At the end dua-dua akan rasa kecewa dan merana.


Kesimpulannya, memang fitrah manusia bahawa adam dan hawa diciptakan untuk melengkapi satu sama lain. Kalau ada leak kat mana-mana mesti korang akan dapat orang akan cover leak tu. Maksudnya mungkin korang yang jenis baju berlambak then kata taka da baju mungkin korang akan dapat lelaki yang kedekut malas nak beli baju baru untuk kau. Kau faham tak konsep saling melengkapi aku. Ahaha

You Might Also Like

9 comments

  1. hehehehehe.. suka entry ni.. =D

    ReplyDelete
  2. Nama ko pkai memang xde nama laen ke hahahaha siti mane weyh..rodi dgr abes ko...

    ReplyDelete
  3. bibi - dia tak perasan masalahnya ..lgipun kan aku dh tulis tiada kaitan hidup dan mati...ahahah
    wan - tq..heee :)

    ReplyDelete
  4. aku pon sependapat ngn bibi.sbb siti ngnfadli tu familiar sgt. haha! maaf yer baru sempat bace. huhu

    ReplyDelete
  5. Hello mates, how is everything, and what you desire to say on the topic of this post, in my view its actually amazing for
    me.

    My blog post - AlfonsoNLeake

    ReplyDelete
  6. Spot on with this write-up, I truly believe that this website needs a
    lot more attention. I'll probably be back again to read through more,
    thanks for the information!

    Also visit my web site: VickeySKatten

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO