7 Aksesori Wajib Lelaki Pemikat Wanita

Thursday, February 20, 2014

Assalamualaikum semua,

Oh lelaki.

Nowadays lelaki sangaaat metroseksual seiring dengan perkembangan arus semasa. Tak nak ketinggalan especially dalam bergaya. Apa yang aku cuba sampaikan kalau korang nak tahu, lelaki cuba untuk kelihatan bergaya, kelihatan kacak dan hensem di public. Ehem especially nak keluar dengan girlfriend.. Jom kita lihat what kind of stuff yang boleh jadikan lelaki sangattt cool sekali gus memikat hati wanita. *wink

Suddenly, I miss em all.


7 AKSESORI WAJIB LELAKI PEMIKAT WANITA


KACA MATA GELAP


Lelaki akan kelihatan sangat cool dan sangat bergaya bila di bawah pancaran suria yang terik. Hah gituewww. Bukan je berfungsi sebagai cover silau tapi once you wear the glasses dude I tell you what, you're looking so charismatic walaupun kau tak hensem. Tapi bukan bermaksud nampak karisma kau kena pakai masa kenduri tahlil or masa pergi pasar malam. LANGSUNG TAK KENA. Kena kutuk lagi adalah.



TALI LEHER

Aku suka gila lelaki yang skema. Err. I mean yang pakai kemeja. Nampak macho dan sangat hot. Nampak macam bertanggungjawab. Entahlah. Bila pakai kemeja nak pergi kerja, kalau pakai tie lagilah macam lengkap kan. So mungkin tak semua lelaki pakai tie pergi kerja.  Memang tak lah tukang masak nak pakai tie *lelaki idaman.


JAM TANGAN

For boys, jam yang tersarung kemas di pergelangan tangan adalah sesuatu yang penting. Selain nak tengok pukul berapa, jam tangan boleh menjadi kayu ukur ketebalan poket seseorang lelaki. Sesetengah dari dia orang mementingkan harga dan kualiti. Makin mahal maksudnya? MAKEN TEBAL LAH POKET DIA NAA. 
Gadis terus terpikat. ( Ni perempuan yang materialistik. Jauhi dia)



CINCIN

Trend lelaki sekarang ada yang pakai cincin. Yang dah kerja pun ada yang pakai. Cincin jenis suasa and so on ada yang menjadi kegilaan lelaki. Walau bagaimapun guys, especially Muslims, jangan pakai cincin yang dibuat dari emas. HAROM.



KAFLING

Ok. I REALLY LOVE THIS. 
Pemakaian eksesori ni tak terlalu meluas. Selalunya lelaki yang berstatus eksekutif je yang menggayakan eksesori ni. Well biasanya kafling melambangkan seseorang yang berjaya dalam kerjayanya. Err mungkin sebab aku ni dah dalam fasa kerjaya dan dikelilingi oleh arkitek dan client yang kaya-kaya kot. Wakaka.

 Apa dia kafling tu? Oh kalau Melayu dia macam butang baju melayu. Tapi dalam term ni, dia butang kat kemeja tangan. Macam gambar bawah ni.





TOPI

Macam glassess tadi, bukan sekadar pelengkap gaya tapi boleh melindungi muka dari matahari terik. Topi ni ada macam macam jenis. Depend pada bentuk muka yang boleh menimbulkan aura untuk memikat wanita. Ohohoh. Hmm songkok pun dalam kategori ni. Heem hensem.



TALI PINGGANG

Kbai. 
Tali pinggang antara pelengkap gaya sang jejaka. Bukan je berfungsi untuk mengetatkan seluar yang londeh, hehe tapi bertindak sebagai item fesyen. Tak kiralah formal ataupun kasual, tali pinggang mesti menyerlahkan penampilan lelaki. Tapi awas, kalau ye pun nak tunjuk macho or tough, jangan lah pakai belt yang ada kepala ular or tengkorak.. seram weyh.


Entri ekspress ni bak ang. Tak dek intro. Tak ada cerita. Main lalu je.
 Sebabnya aku nak sambung design rumah Toyota Merah. Nama dia tak ingat. Aku pelik lately ramai yang nak rumah berkonsepkan Bali. Apakaaaaah?


Kbai.
Will back soon.

You Might Also Like

1 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO