Lelaki Yang Korang Kena Discover

Thursday, March 14, 2013


Assalamualaikum semua.

Hello awak-awak semua. Sihat? Alhamdulillah. Bersyukur jika sihat kerana ia nikmat yang tak terhingga. Jangan bongkak sebab bila dah sakit baru nak menyesal. Eh tiba-tiba aku teringat skewer kat pasar malam Ukay Perdana, Ampang. Dulu masa time praktikal selalu beli bendalah tu. Dah setahun dah. Hai rindu!

Long sigh..

 Case close.


Weyh pernah tak korang terfikir atau terlintas atau terkhayal untuk memiliki seorang boyfriend dalam kategori nerd dan weirdo? Wohoo..Pernah tak? Masa terluangnya mungkin pelik dan berbeza daripada boyz-boyz lain yang korang kenal. Contohnya mengumpul setem atau mengejar rama-rama tak pun mengumpul kereta antik *yang ni mungkin tak pelik tapi whoah style!*.

Maybe yeah they are look a bit weird but sometimes you have to look into consideration jugak. Kalau korang perasan kan, dia orang ni adalah juga sisi yang charming dalam diri dia orang. Aku bukan apa, kalau tak ada perempuan yang nak so dia orang nak kahwin dengan siapa kan? Nampak tak aku dah fikir tentang pertumbuhan populasi negara. Aku ni seorang yang optimistic lolls.

Oh ya, contoh lelaki yang aku sibuk cakap macam  Sam Witwicky dalam “Transformers”, Marty McFly dalam “Back to the Future” dan “MacGyver!”. So aku dah ketegorikan dia orang dalam satu kelompok dan jom jom kita baca.


SI ULAT BUKU

Characteristic

Sering mendapat ranking teratas di kelas mahupun sekolah, universiti dan juga apa-apa jelah. Al maklumlah pandai. Hee.

Dipercayai oleh guru-guru. Mostly lelaki yang dalam kelas ni selalu jadi ketua. Macam ketua kelas and so on.

Suka membawa buku ke mana-mana dan membacanya di tengah keramaian ataupun kantin. Bagi dia buku macam Tab. Ahaha.

Memakai kaca mata yang tebal dan warnanya pula sudah pudar kerana sering digunakan. Yang ni aku tak kata semua. Ada beberapa jelah.


Yang ni? NAK!!! ahaha

Susah sangat nak  diajak bergurau. Bila gurau sikit marah. Bila gurau sikit tacing.  Kadang-kala dia macam ambil serius. Relax bro chill. Ahaha

Hampir tidak pernah mengikut trend. Sebab dia berpendapat itu semua tak penting.

Kalau dia boyfriend korang..

Orang kata, kalau nak pandai, berkawanlah dengan orang yang pandai kan? Dengan si ulat buku, banyak ilmu yang akan korang akan dapat. Eh ni bukan in term ambil kesempatan. Banyak weyh benefitnya. Salah satunya korang boleh apa pergi library sesame. See cweet je kan..:p

 Jom flirting!

Dah tersuka dengan mamat macam ni? Easy. Small in the pieces. Ahaha. Just use a simple step. Ajak je dia berbual tentang pelajaran. Buat-buat lah tanya pasal
 eh macam mana awak buat 3D animation ni ye? Awak ni hebat lah..
See. Senang kan. Bila dia sudah kelihatan selesa, barulah berbual hal lain pulak..hehe.


SI PEMALU

Characteristic

Lebih banyak berdiam diri sewaktu bersama kengkawan. Kinda macam introvert.

Kalau diajak borak, dia jarang melihat kearah mata korang  sebab malu. Eh tak lah. Tengok mata nanti turun pulak ke hati. Bahaya. Kang tak pepasal gelabah pulak dia.

Setiap kali diusik kengkawan, dia cuma senyum tanpa membalas balik.

Bila dipuji dia pasti akan menjawab, “Mana adalah. Biasa je...”

Kalau dia boyfriend korang :

Eh korang korang korang. Korang kenalah bantu dia untuk menghilangkan sifat malunya. Dalam proses mengenali, dia juga berusaha keras untuk memenangi hati korang. Kan kompetitif tu? Tapi kalau still dia macam malu nanti korang tak boleh nak kahwin sebab dia tak mampu nak mengucap depan tok kadi time korang nikah. Jangan menangis pulak. Aku tak tahu. K bai.

Jom flirting!

Kalau nak mengurat lelaki jenis ni, korang tak bolehlah sama dengan dia. Kalau si dia pemalu, maka koranglah yang harus buat first move. Kalau dua-dua senyap memang terkubur lah jawabnya. Korang yang ternganga. Contoh, SMS dia dan ajak dia keluar makan cendol. Dia tolak. K fine. Rileks ada masa lagi. Next week korang ajak pergi tengok wayang then makan rojak pesembo’ (rasa macam kat Penang dah ) tapi dia still lagi pasif kasi respon. Itu tandanya bye bye kau carilah lelaki lain.


 Hai aku nak makan cendol tapi aku sakit tekak..:/


SI MASKULIN

Characteristic

Jarang bergaul dengan gurlz.

 Mementingkan penampilan diri.

Gosipnya selalu berkisar tentang betapa meluatnya dia melihat gurlz yang gedik. Aww.

Kalau melihat perempuan berkumpul ramai-ramai, pasti dia akan menggelengkan kepala dan  mengatakan, “hey hey hey, perempuan ni kaum yang susah difahami.”
 SIGH

Kalau dia boyfriend korang :

Pelik sikit tentang sikapnya yang macam anti perempuan. Korang boleh je cari lelaki lain. Maksud aku in case kalau putus ada lelaki yang lain. Ha ha ha. Gelak bongkak sebab aku memang tak suka lelaki poyo ni. Ini jelah pendapat aku.

Jom flirting!

Hemm. Korang serious ke dengan DIA? DIA NI? Ok untuk flirt dengan  boyz begini, korang just follow the flow je. Mungkin pada mulanya dia akan buat-buat sombong, baget err.. jadi korang sebenarnya perlu kurangkan bertanya. Ikut saja rentaknya dan ketawa dengan segala jenakanya walaupun tak kelakar. 



Sebenarnya ada lagi. Tapi tiga ni aku rasa paling banyak lah yang wujud. Berpasangan orang yang aku list kan ni ok apa sebab dia orang lain dari yang lain. Asyik lelaki macho, cute hensem je. Boringg..



Enjoy, and whether you're single or couple, remember it's your life.
Live it however you want to live it..:)




You Might Also Like

3 comments

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO