Misi Mencari Cinta Bermula!

Monday, December 03, 2012

Assalamualaikum semua.



Hello December. Almost the end of 2012. Dah nak masuk 2013 ni. Masih lagi single ke??? Hahaha. Sedangkan kebanyakan member-member semua dah ada special one, korang bila lagi nih? Argh! serious boring!!! Bak kata member aku lah. Tapi some people might feel that and others just stay sexy, free and single. Huahua itu dah masuk tajuk lagu Super Junior pulok. Never mind babe. Masih lagi misi mencari cinta oh ya dah lah ajak nak riadah sekali, ada je alasan. Ya lah nak keluar dengan girlfriend or boiprend. Manalah nak keluar dengan kita yang single ni ye dok.

Nak temankan dia shopping lah, tengok cerita Life of Pi lah. Eh dah tengok cerita tu? Gempak weyh. You should see that. Lari topik pulak. Ok disebabkan member semua keluar dengan pasangan masing- masing, korang  je lah yang forever alone melayani perasaan. Hey ini tak boleh dibiarkan ni. But what we should do? Apa yang kita nak buat ni? Cepatlah cari soulmate tu weyh supaya tak kesepian lagi.
Aku ada prepare beberapa langkah yang korang boleh buat. Apa yang perlu kita buat. Hmm aku namakan MISI MEMBURU CINTA BERMULA……goodluck!


MENAJAMKAN FIRASAT

Aku pun tak tahu nak kabo macam mana. Dia macam ni, minda dengan gerak hati ni tak akan pernah seiringan. It kinda macam tak pernah nak selari. So that’s why kita kena tahu macam mana nak asingkan apa yang dikatakan minda dan gerak hati. Hah aku tahu korang dah pening kan. Aku lagi pening macam mana nak explain. Ok aku kasi situasi. Let say korang berkenalan dengan seorang gadis. Hah gadis tak akan pondan pulak. Pandangan pertama, korang hem tak tertarik langsung pada dia but hati korang macam ada suatu tarikan magnet. Korang punya kepala otak selalu nafikan benda tu. “Mainan perasaan je nih. Tak pasal aku nak syok sendiri.” Korang punya suara hati tetap berkeras ni memaksa untuk terus dekat dengan gadis itu.. Malah korang berfirasat yang

“ada yang sangat istimewa tentang dia…” sambil tersenyum meleret memandang kambing meragut rumput.
“ oh dia telah meragut hati aku.” kambing yang perasan korang tersengih lantas berasa pelik dan lari dari situ (contoh lah)

Then korang buat keputusan ikut kata hati. Aku rasa mesti betul. Sebab suara hati ni macam betul. Aku yakin korang pernah rasa before this. Korang pun semakin dekat dengan diri dia. At the same time pulak dia pun merasakan perasaan yang sama macam korang. Oh terima kasih cinta!



MUNCUL DALAM MIMPI

Mungkin yang ni agak childish. Tapi tak semua mimpi tu mainan tidur. Kadang-kadang dia macam boleh kasi kita clue. Especially soal jodoh. Yang mimpi kena patuk ular then maksudnya ada yang nak masuk meminang semua tu aku tak percaya. Itu bak kata orang tetua. Dia macam ni, kadang-kadang ada juga yang pasangan dia muncul dalam mimpi dia before dia dapat trace sapa perempuan or lelaki tu. Mungkin dalam mimpi, korang tak dapat lansung nampak muka dia, tapi bayangan dia dah cukup buat korang gelabah dan resah. Atau mungkin bermimpi tentang seseorang yang kau tak kenal langsung. Aku berani bet yang korang mesti tertanya-tanya eh siapakah dia. Eh siapakah dia.



Alasannya senang je. Benda ni jadi sebab ia penunjuk jiwa kita yang takdir yang sedang berjalan itu berusaha bagi kita bayangan pasangan korang melalui mimpi. Mimpi ni tunjukkan mana nak cari cinta sejati kita. Hey hey hey tapi janganlah korang terlalu taksub sangat. Sebaliknya korang kena berusaha dapatkan cinta sejati tu sebab cinta tak akan dapat beli kat pasar or turun dari langit dan berserahlah pada yang Maha Kuasa sebab semua ketentuanNya.


SURATAN KE KEBETULAN NI?

Cuba kau selami situasi ni. Haha. Asyik kasi situasi je? Eh suka hati aku lah entri aku. Tak suka buatlah entri sendiri. Haha. Sebab situasi buat korang faham dengan lebih cepat kan. Ok situasi nya macam ni, korang tengah sibuk dengan urusan seharian ni, kerjalah kan. Eh masa korang tengah nak buat kopi kat pantry, tiba-tiba ingatan korang terbang teringatkan si dia. Hati korang terdetik juga apalah yang sipolan tu tengah buat ye? sambil fikiran menerawang mengingatkan first time korang jumpa (ni dikira curi tulang ke? aku pun tak pasti). Dan secara kebetulannya pada masa yang sama, korang dapat SMS or Whatssup ataupun panggilan darinya dan menanyakan soalan yang sama. TENGAH BUAT APA TU?


See. Nampak tak? Mesti korang cakap, alah ni kebetulan jelah okeh! Tak apa. Tak apa. Ok, macam mana pula dengan situasi ni pulak. Korang pergi kedai buku sebab nak beli komik Gempak Star then korang terjumpa dengan dia. Or atau yang lebih macam romantic lagi ehem.. kau amik komik tu then ada juga tangan yang nak amik komik yang korang nak amik. Hah yeah. Tak dapat disangkal lagi. Pada hari lain pula, korang pergi kedai buku tu lagi lagi then terjumpa juga. Eh ni suratan ke kebetulan ni? Hah fikirkan. Yang pasti dia bukan pekerja kedai buku tu ye. Or manager kedai tu ke atau casher. Itu tak dikira.

Baik baik baik. Jangan pernah remehkan perkara ni tapi kebanyakan orang kan,  pertemuan  dengan seseorang dalam kuantiti yang banyak atau erti kata lain selalu jumpa itu bukan kebetulan bro!
Ni aku cari ye, bak kata  Dr Irman Suwardi, pakar psikologi dari Indonesia berpendapat,
“Situasi ini terjadi  bagi orang yang mempunyai daya tarikan dan berjaya menarik minat orang dengan tepat. Gerak hati keduanya untuk mengunjungi lokasi yang sama dalam masa yang sama. Maka pertemuan itu terjadi bukan sekadar pertemuan, tetapi tatikan dua hati yang mencetuskan insiden berkenaan.” Langkah seterusnya..terpulang pada korang..:)



Hey single pun ok apa. Just stay sexy, free and single..:D

You Might Also Like

1 comments

  1. Today, while I was at work, my sister stole my
    iPad and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now
    broken and she has 83 views. I know this is totally
    off topic but I had to share it with someone!


    Feel free to visit my blog - AlfredaYRotenberry

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO