Jom Makan Makanan Korea Yang Halal.

Wednesday, December 12, 2012


Assalamualaikum semua.


Alhamdulillah. Aku masih disini. Masih lagi diberi nikmat untuk meyedut udara yang ada di bumi ni. Eh hari ni 12.12.12. Pergh tarikh memang cantik. There’s no more such this ohsem date. 13.13.13 ada ke? Tak ada kan. This will be the last one. Disebabkan tarikh cantik macam ni, rugilah kalau tak update blog kan. Hey sepatutnya hari ni aku bercadang nak kahwin tapi mak aku larang kahwin muda. Ha ha ha. *gelak sambil pandang bintang.

Last Saturday. Family aku pergi keluar makan dekat Dubu-Dubu, Midvalley. Aku percaya dah ramai dah blogger cerita pasal bendalah ni. Cuma aku je yang baru nak rasa. Eh disebabkan my whole family memang peminat setia running man so memang semua beria-ria nak ikut. Sepatutnya aku pergi sensorang then bila aku nak keluar…TUNGGU NAK IKUT!!! Malas nak tulis panjang. Just have a look :P


Come come lai lai



Display di meja cashier sangat menyelerakan tetapi awas, jangan terpedaya dengan set yang nampak besar.


Say cheese…



Ikut jangan tak ikut.



DS Bibimbap Set Beef. Hhmmp. 


A set of Bulgogi Beef. Nice but lot of ginger.  


Combo SDG Beef and Seafood. Ramai kata tasted like maggie curry but it is definitely different. 


Cheese SDG Seafood. Boleh lah tahan.


Cheese Bibimbap Set Chicken. Grrr.


Spicy Toppokki. The best dishes on that day. Tak dek lah spicy mana pun. Jae Suk saja buat gempak.


Peach Tea, Citron Tea Cold, Aloe Vera Punch. Macam teh o ais, teh ais limau dengan air kosong kan. Haha.

Conclusionnya, apa yang aku nak sampaikan dekat sini, selera mereka dengan kita konfem tak sama. Ya lah dia orang Korean yang kita ni Malaysian. I prefer sambal belacan, keli berlado lagi sodap. Dah darah melayu tak boleh nak buat apa dah. Dare to be Korean? Marry with Korean man? Stay in Korean? Or eat Korean food? argh nahhhhhhh.



K bai.


You Might Also Like

7 comments

  1. woah!! sedapnyerrr..
    nak sikit...
    I'm craving for korean food. huhu

    ReplyDelete
  2. sedapnya....gulp! terliur sekejap...

    ReplyDelete
  3. saya rindu nk makan roti canai :(

    ReplyDelete
  4. razil..ambil lah kalau nak rasa..:)
    alia..yeah argh!!
    fendy..ai terliur je? Bila nak pi rasa? ahaha
    ijat..nanti i'll try cari who make delivery roti canai ke Beijing..btw ijat,gudluck n study elok-elok k.

    ReplyDelete
  5. dah try! tapi takdela sesedap mane punn. tipah teripuuu!

    ReplyDelete
  6. de tnda halal x?nk mkn jgk~

    ReplyDelete

komen je. Tak kena bayar pun. OHOHO